کد خبر: 383416
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۴:۳۹:۰۶
| |

مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز:

شفافیت منابع مالی نامزد‌ها به سلامت انتخابات کمک می‌کند/ نامزد‌ها از فضای مجازی استفاده کنند

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: شفافیت در همه امور به خصوص حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امر مطلوبی است.

شفافیت منابع مالی نامزد‌ها به سلامت انتخابات کمک می‌کند/ نامزد‌ها از فضای مجازی استفاده کنند
کد خبر: 383416
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۴:۳۹:۰۶

اعتمادآنلاین| مجید انصاری، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو مجمع روحانیون مبارز، درباره شفافیت هزینه های انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و نقش آن در انتخابات سالم گفت: شفافیت در همه امور به خصوص حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امر مطلوبی است و فعالیت شفاف گروه ها یکی از پایه های نظام اداری هر کشور است.

او ادامه داد: متاسفانه، چون در کشور ما احزاب پایه دار و توسعه یافته نداریم؛ بنابراین انتخابات جنبه فردی پیداکرده، نامزد‌ها خود وارد عرصه رقابت و تبلیغات شدند که طبیعتا مشکلاتی را ایجاد کرده است.

انصاری با بیان اینکه تبلیغات لازمه شرکت در انتخابات است، اظهار کرد: ممکن است بسیاری از نامزد‌ها برای تامین هزینه تبلیغات تمکن مالی نداشته باشند.

او افزود: کاش در کشور ما نظام حزبی مستقر می‌شد و در آن احزاب لیست‌های انتخاباتی را به مردم معرفی می‌کردند و طبق قانون، منابع مالی خود را در چه در عرصه انتخابات و چه در سایر فعالیت‌های سیاسی را در سامانه‌های قانونی ثبت می‌کردند و بر آن‌ها نیز نظارت می‌شد. باید دقت کنیم که این کار باعث کمک کردن به تقویت سلامت انتخابات می کند.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: در شرایط فعلی که ما چنین قانونی را نداریم، نامزد‌ها از طریق گروه‌ها و یا برخی اشخاص حمایت مالی می‌شوند. اساسا به خصوص در این دور که نامزد‌ها می‌توانند با استفاده از فضای

مجازی تبلیغات کنند.

او افزود: از سوی دیگر با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه نامزد‌ها باید نهایت صرفه جویی را در هزینه‌های تبلیغاتی انجام دهند. در این راستا باید از کار‌هایی مانند چاپ بنر، پوستر و عکس‌های تبلیغاتی خودداری کنند، زیرا هم حجم کاغذ بسیاری برای این کار مصرف شده و هم سیمای شهر دچار آلودگی می‌شود.

انصاری گفت: اگر حامیان نامزد‌ها اعتبارات و بودجه‌های سنگین دارند بهتر است با اختصاص این منایع به رفع مشکلات مردم نیازمند بپردازند، باید به حدی برای تبلیغات هزینه شود که مردم مطلع شوند و شور انتخاباتی شکل بگیرد به حداقل تبلیغات فضای شهری اکتفا کرده و بیشتر از فضای مجازی استفاده شود و منایع مالی آن‌ها هم در این حد شفاف کنند کار بسیار مفیدی است که به سلامت انتخابات کمک می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها