طالبان برای مذاکره مستقیم با دولت کابل اعلام آمادگی کرد

دیپلمات روس اعلام کرد طالبان برای مذاکره مستقیم با دولت افغانستان پس از امضای توافق صلح با آمریکا اعلام آمادگی کرده است.

طالبان برای مذاکره مستقیم با دولت کابل اعلام آمادگی کرد
کد خبر: 383438
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۵:۲۲:۱۲

اعتمادآنلاین| نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد گروه طالبان برای مذاکره مستقیم با کابل، پس از امضای توافق صلح با آمریکا اعلام آمادگی کرده است.

زمیر کابولوف گفت: همانطور که نمایندگان طالبان اظهار کردند پس از امضای توافق صلح با آمریکا، آن‌ها برای شروع مذاکرات مستقیم با دیگر گروه‌های سیاسی از جمله دولت افغانستان آماده خواهند بود. بنا به گفته این دیپلمات روس، احتمال برقراری آتش‌بس موقت میان طالبان و دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای برگزاری مذاکره مورد بحث قرار گرفته است.

این مقام روس گفت آنچه روشن است اینکه آتش بس موقت یا دائم و یا کاهش خشونت‌ها موضوع مذاکرات میان خود افغان‌ها است، که جدای از مذاکرات با آمریکاست. کابولوف تاکید کرد به نظر نمی‌رسد آمریکا و طالبان طرحی را برای ایجاد مکانیسمی ویژه برای نظارت بر پایبندی دوجانبه نسبت به توافق صلح آتی میان دو طرف داشته باشند.

پیشتر وزارت دولت در امور صلح افغانستان اعلام کرد که فهرست هیات مذاکره‌کننده با طالبان این تیم از پنج ماه پیش پس از مشورت با سیاسیون، جامعه مدنی، احزاب، نمایندگان و شخصیت‌های تاثیرگذار آماده شده، اما با استفاده از تجارب گذشته پنهان مانده و رسانه‌ای نشده است.

پیش از این دولت افغانستان یک لیست 250 نفری منتشر کرد که برای مذاکره با طالبان قراربود به قطر سفر کنند، اما این مذاکرات به دلایل مختلف لغو شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها