در نامه ای به جهانگیری

سرپرست وزارت جهادکشاورزی خواستاربرخورد با کارشکنی تراکتورسازان شد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور با اشاره به کارشکنی برخی شرکت های تراکتورسازی خواهان برخورد با این اقدامات شد.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی خواستاربرخورد با کارشکنی تراکتورسازان شد
کد خبر: 383526
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۰۹:۳۸:۱۹

اعتمادآنلاین| عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار برخورد با کارشکنی‌های شرکت تراکتور سازی ایران شد. در این نامه آمده است:

احتراماً در راستای اجرای بیانات مقام معظم رهبری، مبنی بر توجه جدی به مقوله رونق تولید بااتکا بر توانمندی‌های فنی و مهندسی کشور، حوزه مکانیزاسیون کشاورزی طی شش سال گذشته با ایجاد سرمایه گذاری 8500 میلیارد تومانی، بالغ بر 90 درصد از نیازمندی به ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی مورد نیاز کشور را از صنایع داخلی تأمین نموده است که در این میان تولیدات شرکت تراکتورسازی ایران (به عنوان موتور محرک رونق مکانیزاسیون و تولید محصولات کشاورزی) سهم عمده‌ای در جذب این سرمایه گذاری داشت است.

لیکن شرکت یاد شده از ماههای پایانی سال گذشته با اقداماتی نظیر عدم صدور پیش فاکتور، فروش از طریق تارنمای مربوطه، افزایش حدود 100 درصدی قیمت نهایی فروش سه محصول پرفروش خود طی یکسال و همچنین افزایش 12 درصدی قیمت محصولات عمده خود در دی ماه بدون هماهنگی با این دستگاه و سایر مراجع ذیربط، موجبات نگرانی فعالان بخش کشاورزی را فراهم آورده است.

لذا با عنایت با تأکیدات و ابلاغیه‌های صادره از سوی دستگاه‌های نظارتی مبنی بر خودداری و جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات و با توجه به کثرت متقاضیان خرید ماشین آلات کشاورزی و نگرانی جدی فعالان این بخش از ایجاد اختلال در روند تولید محصولات (علی الخصوص محصولات اساسی و استراتژیک) و افزایش هزینه‌های تولید محصولات ناشی از رشد روزافزون قیمت ماشین‌های کشاورزی، خواهشمند است دستور فرمائید با توجه به اهمیت موضوع، اقدامات لازم صورت پذیرد.

نامه وزارت جهاد

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها