«ترامپ» بودجه کمک‌های خارجی را کاهش می‌دهد

به گفته مقام‌های ارشد دولت آمریکا، دونالد ترامپ قرار است در سند مربوط به بودجه پیشنهاد 4.8 تریلیون دلاری خود برای سال مالی 2021، پیشنهاد اعمال یک کاهش 21 درصدی را در کمک‌های خارجی کشورش و همینطور کاهش برنامه‌های مربوط به شبکه تامین اجتماعی مطرح کند.

«ترامپ» بودجه کمک‌های خارجی را کاهش می‌دهد
کد خبر: 383574
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۰:۴۷:۰۳

اعتمادآنلاین| گزارش شده است در عین حال این بودجه پیشنهاد افزایش اعتبارات برای مقابله با تهدیدهای اقتصادی نوظهور مربوط به چین و روسیه را نیز مطرح خواهد کرد اما در عین حال به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به برخی برنامه‌های هزینه‌ای الزامی نیز هست. این بودجه درآمدهایی به میزان 3.8 تریلیون دلار را فرض کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا در سند مربوط به بودجه پیشنهادی خود در سال گذشته میلادی نیز به دنبال کاستن از کمکهای خارجی بود اما در این راه با مقاومت شدیدی از جانب کنگره مواجه شده و نتوانست به هدفش برسد.

انتظار میرود بودجه پیشنهادی امسال ترامپ نیز با مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل دموکراتهاست آن هم به ویژه در سالی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، روبرو شود.

ترامپ که برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 روی وعده ساخت دیوار در مرز با مکزیک مانور داد، اکنون به دنبال کسب دو میلیارد دلار بودجه بیشتر برای پیشبرد پروژه ساخت این دیوار در این مرز است. این رقم به میزان قابل توجهی کمتر از رقم 8.6 میلیارد دلاری است که او یک سال پیش بدین منظور درخواست کرده بود.

لایحه بودجه امسال ترامپ در عین حال به دنبال یک تریلیون دلار بودجه زیرساخت که به گفته دموکرات‌ها و جمهوریخواهان یک اولویت به حساب می آید، است.

در لایحه مذکور پیشنهاد افزایش 0.3 درصدی بودجه نظامی و رسیدن آن به 740.5 میلیارد دلار برای سال مالی 2021 مطرح شده است؛ سال مالی که از اول اکتبر شروع می‌شود.

لایحه بودجه جدید ترامپ برای سال مالی پیش رو میزان 44.1 میلیارد دلار را برای کمکهای خارجی آمریکا پیشنهاد کرده در حالی که در سال مالی 2020 این رقم معادل 55.7 میلیارد دلار بود.

کاخ سفید در عین حال پیشنهاد داده که در طی 10 سال آینده هزینه‌ها به میزان 4.4 تریلیون دلار کاهش یابند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها