حسن رسولی، رئیس ستاد انتخابات شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

احزاب اصلاح طلبی که نامزد دارند، از حق قانونی خود مبنی بر معرفی کاندیدا برخوردار هستند/ لیست‌های ائتلافی در جریان اصلاحات فاقد اعتبار است

رئیس ستاد انتخابات شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان درباره شایعات مربوط به انتشار لیست‌های ائتلافی گفت: لیست‌های ائتلافی در جریان اصلاحات تاکنون توسط هر مرجعی که اعلام شده فاقد اعتبار است.

احزاب اصلاح طلبی که نامزد دارند، از حق قانونی خود مبنی بر معرفی کاندیدا برخوردار هستند/ لیست‌های ائتلافی در جریان اصلاحات فاقد اعتبار است
کد خبر: 383607
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن رسولی، رئیس ستاد انتخابات شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان، با اشاره به شایعاتی درباره لیست‌‌های مختلف در جریان اصلاحات گفت: هفته گذشته شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی در راستای اجرای برنامه‌ریزی‌های قبلی مبنی بر حضور موثر در همه حوزه‌های انتخابیه 208گانه سراسر کشور، متناسب با حضور یا عدم حضور نامزدهای اصلاح‌طلب واجد شاخص‌های تعیین‌شده، تصمیماتی اتخاذ کرد.

رئیس ستاد انتخابات شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان درباره تصمیم شورای متبوعش به اعتمادآنلاین گفت: در این بیانیه مقرر شد با توجه به نتیجه نیمه‌نهایی فرایند بررسی و رسیدگی به صلاحیت هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان، مجموعه احزاب 30گانه عضو شورای عالی این جبهه که از انسجام بسیار خوبی برخوردار هستند، در هر حوزه‌ای که امکان ارائه لیست برای آنان فراهم باشد، نامزد یا نامزدهای خویش را با عنوان و نام حزب یا احزاب دارنده کاندیدا معرفی کنند.

عضو هیات‌مدیره بنیاد امید ایرانیان در ادامه با توجه به نداشتن کاندیدا در حدود 20 حزب اصلاح‌طلب توضیح داد: برای بیش از 20 حزب عضو شورای عالی که بعضاً در سراسر کشور و عمدتاً در حوزه تهران فاقد نامزد واجد شرایط هستند، از ارائه لیست منتسب به شورای عالی اصلاح‌طلبان خودداری می‌شود.

احزاب اصلاح طلبی که نامزد دارند از حق قانونی خود مبنی بر معرفی کاندیدا برخوردار هستند

رسولی تاکید کرد: بر این اساس احزابی که نامزد دارند از حق قانونی خویش مبنی بر معرفی کاندیدا برخوردار هستند و آن دسته از احزابی که از این امکان محروم‌اند طبعاً امکان ارائه لیست ندارند.

برای بیش از 20 حزب عضو شورای عالی که بعضاً در سراسر کشور و عمدتاً در حوزه تهران فاقد نامزد واجد شرایط هستند، از ارائه لیست منتسب به شورای عالی اصلاح‌طلبان خودداری می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره دلایل تدوین این بیانیه و اتخاذ این تصمیم در شورای سیاست‌گذاری عنوان کرد: با این رویکرد حقوق طرفین رعایت شد به گونه‌ای که وحدت و انسجام شورای عالی محفوظ بماند. این رویکرد به صورت شفاف از طریق رسانه‌ها اعلام شد.

تصمیم‌گیری درباره استان‌ها بر مبنای شرایط به خود آنها محول شد

رئیس ستاد انتخابات شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان درباره نحوه فعالیت استان‌ها هم گفت: تصمیم‌گیری درباره استان‌های دیگر کشور به غیر از حوزه انتخابیه تهران بر اساس راهبردها و شاخص‌هایی که پیشاپیش به شوراهای اصلاح‌طلبان استان‌ها ارسال شده است، بر مبنای شرایط، به خود آنها محول شد.

او همچنین افزود: بنابراین پیش‌بینی می‌کنم در برخی استان‌ها از سوی شوراهای اصلاح‌طلبان استانی متناسب با آرایش انتخاباتی، نامزد یا نامزدهای مورد حمایت به صورت لیستی معرفی شوند و در بعضی دیگر از استان‌ها که نامزدی ندارند، شورای‌های استانی از دادن لیست به دلیل فراهم نبودن امکان آن خودداری کنند.

لیست‌های ائتلافی در جریان اصلاحات اعتبار ندارد

او درباره شایعات مربوط به انتشار لیست‌های ائتلافی تاکید کرد: لیست‌های ائتلافی در جریان اصلاحات تاکنون توسط هر مرجعی که اعلام شده فاقد اعتبار است.

احزاب لیست‌های انتخاباتی را با نام خود منتشر کنند

رسولی درباره شیوه ارائه لیست‌های انتخاباتی از سوی احزاب اصلاح‌طلب توضیح داد: اگر احزاب اصلاح‌طلب می‌خواهند لیست بدهند، یک لیست مستقل تهیه می‌کنند و نام احزاب خود را زیر آن می‌نویسند و به مردم معرفی می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها