کد خبر: 383619
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۰۹:۰۲:۰۰
| |

المیادین: رونمایی آمریکا از یک سلاح جدید اتمی/ آیا «جنگ اتمی کوچک» در راه است؟

وزارت دفاع آمریکا در تاریخ چهارم فوریه، از استقرار سلاح اتمی با قدرت پایین که توسط زیردریایی‌ها شلیک می‌شود، خبر داد که حدود 5000 تن است و توان انفجار آن، یک‌سوم بمب اتمی است که در سال 1945 توسط واشنگتن بر هیروشیما فرود آمد.

المیادین: رونمایی آمریکا از یک سلاح جدید اتمی/ آیا «جنگ اتمی کوچک» در راه است؟
کد خبر: 383619
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۰۹:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| المیادین نوشت: وزارت دفاع آمریکا در تاریخ چهارم فوریه، از استقرار سلاح اتمی با قدرت پایین که توسط زیر دریایی‌ها شلیک می‌شود، خبر داد که حدود 5000 تن است و توان انفجار آن، یک‌سوم بمب اتمی است که در سال 1945 توسط واشنگتن بر هیروشیما فرود آمد.

در ادامه این مطلب آمده است: از مهمترین ویژگی‌های سلاح جدید، قدرت عالی آن در نفوذ به اهداف در عمق مواضعی است که جنگنده‌های فعلی توان آن را ندارند.

به عقیده دانشمندان سلاح اتمی، استقرار کلاهک‌های اتمی با قدرت پایین، پیش درآمدی است بر مفهوم «جنگ اتمی کوچک» که به موجب آن، ایالات متحده می‌تواند در جریان درگیری‌ها، از سلاح اتمی خود علیه هر دولتی استفاده کند.

در مقابل، کادر استراتژیک آمریکا می‌داند که روسیه و چین، کلید‌های اصلی علم فیزیک، در مورد سلاح اتمی با قدرت پایین را در اختیار دارند و چه بسا به سمت تولید آن حرکت می‌کنند. بر این اساس، می‌توان پیش بینی کرد که در صورت استفاده روسیه از این سلاح در چارچوب نزاع و درگیری‌های جهانی، آمریکا نیز از این توان خود، استفاده کند.

مزیت این سلاح جدید ایالات متحده آن است که می‌تواند در عمق دریا‌ها و روی زیردریایی‌ها، به صورت پنهانی، مناطق استراتژیک دشمن را هدف گرفته و بر سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، غلبه کند.

کارشناسان سلاح اتمی در آمریکا، بعید نمی‌دانند که واشنگتن از این سلاح خود در مقابله با ایران و کره شمالی استفاده کند، به نحوی که در مقایسه با سلاح اتمی قدیمی، ضرر‌های زیادی را متوجه این دو کشور نکند.

ایالات متحده می‌داند که ادامه سیطره و نفوذش بر جهان، تنها با اعمال قدرت نظامی صرف و تهدید استفاده از آن، ممکن است و تمام جهان متوجه است که نمی‌تواند با ابزار‌های سیاسی، چالش‌های موجود را برطرف کند.

سلاح اتمی، پیش از این مورد استفاده قرار گرفته و احتمالا در مرحله و شرایط معینی، بار دیگر علیه اهداف استراتژیک مهم، به کار گرفته می‌شود؛ بنابراین، از علم، برای ساخت سلاح اتمی با قدرت نابودی سازی کمتر، استفاده می‌شود، تا این امر موجب وقوع یک جنگ اتمی فراگیر نشود. با این حال، آمریکا نگران واکنش روسیه، چین، کره شمالی و ایران است.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها