معاون سازمان مالیاتی:

درآمد بالای 100 میلیون تومان هنرمندان، مشمول مالیات می‌شود

معاون سازمان مالیاتی از ارایه پیشنهاد اخذ مالیات از درآمد مازاد بر 100 میلیون تومان هنرمندان خبر داد و گفت: اجرای این طرح نیاز به تصویب دولت و مجلس دارد.

درآمد بالای 100 میلیون تومان هنرمندان، مشمول مالیات می‌شود
کد خبر: 383620
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۲:۰۳:۲۲

اعتمادآنلاین| لایحه اصلاح برخی از مواد قانون مالیات‌های مستقیم چندی پیش توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به دولت ارایه شده که هنوز در دولت نهایی نشده و هدف از ارایه این لایحه، ساماندهی و شفاف‌سازی روند اخذ مالیات، افزایش پایه‌های مالیاتی، ساماندهی معافیت ها و اخذ مالیات از عایدی سرمایه است.

نحوه اخذ مالیات از هنرمندان یا سلبریتی‌ها از جمله موضوع های مالیاتی است که در ماه‌های گذشته مورد توجه رسانه ها و عموم افراد جامعه قرار گرفته است.

معاون فنی و حقوقی سازمان مالیاتی در این زمینه گفت: بر اساس این لایحه، سقف معافیت هنرمندان تا یک میلیارد ریال است و مازاد بر آن مشمول مالیات به نرخ مقرر خواهد شد.

محمود علیزاده افزود: درآمد هنرمندان بر مبنای دریافتی‌ها، فعالیت‌ها و اظهارنامه مالیاتی که تسلیم سازمان امور مالیاتی می‌کنند، مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در سطح لایحه است که به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به دولت ارایه شده و پس از تصویب در دولت به مجلس شورای اسلامی ارایه می‌شود و با موافقت مجلس، تبدیل به قانون مالیاتی و قابل اجرا خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها