وزیر خارجه سابق قطر: معاهده عدم تعرض بین اعراب و اسراییل امضا می‌شود

«شیخ حمد بن جاسم آل‌ثانی» وزیر خارجه سابق قطر از گام بعدی به اصطلاح طرح صلح ترامپ برای منطقه خاورمیانه پرده برداشت و نوشت: امضای معاهده عدم تعرض بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی گام بعدی پس از رونمایی «معامله قرن» است.

وزیر خارجه سابق قطر: معاهده عدم تعرض بین اعراب و اسراییل امضا می‌شود
کد خبر: 383622
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۲:۰۷:۳۴

اعتمادآنلاین| شیخ حمد بن جاسم گفت: دومین گام معامله قرن امضای توافقنامه عدم تجاوز میان شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان، بحرین، امارات، قطر، کویت و عمان به علاوه مصر و اردن و احتمالا مغرب از یک سو و اسراییل از سوی دیگر خواهد بود.

شیخ حمد توضیحی در خصوص گام دوم معامله قرن ارائه نداد هر چند رسانه های گروهی بین المللی و رژیم صهیونیستی اخیرا از این موضوع سخن به میان آورده اند.

وزیر خارجه پیشین قطر افزود: در صورت دستیابی به نتایج روشن در فرآیند صلح من مخالف برقراری صلح عادلانه و پیامدهای حاصل از آن از جمله امضای چنین توافقنامه ای نیستم.

به گفته این مقام ارشد سابق قطری برخی از کشورهای عرب که نامشان را ذکر نکرد، به واشنگتن قول داده اند تا موضع مثبتی در مورد معامله قرن اتخاذ کنند اما تا کنون نتوانسته اند چنین موضعی اتخاذ کنند زیرا با توجه به موج به راه افتاده در رسانه های گروهی جهان عرب در مخالفت با این طرح قادر به انجام چنین کاری نیستند.

نخست وزیر سابق قطر ادامه داد: به طور حتم و یقین می توان گفت که این کشورها با چنین وعده هایی می خواهند به آمریکا نزدیک شوند در حالی که می دانند معامله قرن از سوی اکثر کشورهای عضو اتحادیه عرب به تعطیلی کشانده خواهد شد.

او که چند توئیت در این باره منتشر کرده است، نوشت: این دسته از کشورهای عربی سیاست کوتاه مدت و شناخته شده ای برای آمریکا در پیش خواهند گرفت و به گونه ای ظاهر می شوند که آمریکا می خواهد و در عین حال به خیال باطل خود از زیر فشار بار حاصل از مخالفت با معامله قرن شانه خالی خواهند کرد.

او افزود: آمریکایی ها و اسراییلی ها نیازمند آن هستند تا از پیامدهای حاصل از اعلام معامله قرن به نفع مبارزه انتخاباتی دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو استفاده کنند زیرا این امر می تواند به عنوان یک برگ برنده خارجی امکان پیروزی آنها را در انتخابات آتی افزایش دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها