کد خبر: 383647
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۳:۰۰:۲۱
| |

رئیس سابق کمیته داوران هیات فوتبال استان تهران:

ممبینی باید از کمیته داوران استعفا بدهد

رئیس سابق کمیته داوران هیات فوتبال استان تهران گفت: طبق اساسنامه ممبینی برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باید از کمیته داوران استعفا بدهد.

ممبینی باید از کمیته داوران استعفا بدهد
کد خبر: 383647
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۳:۰۰:۲۱

اعتمادآنلاین| ‌ علی یزدانی در مورد شرکت هدایت ممبینی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: کمیته داوران یک کمیته مستقل است و در ماده 20 اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده این کمیته از ارکان فدراسیون و یکی از کمیته‌های دائمی فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود. بنابراین طبق این اساسنامه اگر رئیس کمیته داوران بخواهد در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شود باید از ریاست کمیته داوران استعفا کند. یا اینکه از حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال انصراف بدهد.

وی ادامه داد: طبق ماده 22 اساسنامه این نفرات مدیران باشگاه‌های مختلف فوتبال حق رأی در مجمع دارند، ضمن اینکه 2 داور ارشد هم در مجمع فدراسیون حق رأی دارند. به این ترتیب 32 رأی اجرایی در انتخابات وجود دارد و رئیس کمیته داوران می‌تواند نقش به سزایی در اخذ این آراء داشته باشد که این روند انتخابات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از حالت طبیعی خارج می‌کند.

یزدانی افزود: در حال حاضر در برخی از کانال‌های تلگرامی داوران فعال کشور شاهدیم که نظرسنجی برای اینکه کدام نامزد ریاست فدراسیون رأی می‌آورند، گذاشته شده و درواقع با حضور ممبینی به عنوان رئیس کمیته داوران در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باعث شده تمرکز داوران بیشتر بر روی انتخاب رئیس بعدی فدراسیون باشد تا سیستم قضاوت خودشان.

رئیس سابق کمیته داوران هیات فوتبال استان تهران تأکید کرد: به عقیده من بهتر است در فدراسیون بعدی رئیس کمیته داوران، عضو هیأت رئیسه فوتبال نباشد تا شاهد شرایط بهتری در داوری باشیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها