کد خبر: 383674
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۳:۵۱:۴۲
| |

سامانه «حلال» رونمایی شد/ 50 نفر ناظر شرعی در خارج از کشور داریم

سامانه حلال ایران با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی رونمایی شد.

سامانه «حلال» رونمایی شد/ 50 نفر ناظر شرعی در خارج از کشور داریم
کد خبر: 383674
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۳:۵۱:۴۲

اعتمادآنلاین| سیدرضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، در آیین رونمایی از سامانه حلال ایران اظهار کرد: این سامانه یک امر نظارتی در حوزه مدیریت است که هر چه دقیق تر باشد فرآورده‌های تولیدی و تغذیه‌ای، بهتر و سالم تر در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این یک خدمت بزرگ به کشور خواهد بود.


وی تأکید کرد: حاکمیت اسلامی موظف است غذای حلال در اختیار مردم قرار دهد و از ویژگی‌های بازار اسلامی این است که در آن اقلام حلال توزیع شده و متناسب با فقه و شریعت اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اگر غذای غیرحلال به خاطر عدم نظارت ما به سفره مردم برسد، ما مقصر هستیم، خاطرنشان کرد: در کشور ما مسئله حلال تبدیل به قانون نشده و پراکندگی دارد، بخشی از موضوع مربوط به سازمان استاندارد و بخشی زیر نظر اتاق بازرگانی است و ما خواستار تجمیع آن و مدیریت واحد بر مسئله حلال هستیم.

وی گفت: از آنجایی که به موجب قانون، نظارت بر حلال بودن محصولات غذایی برعهده ما است، باید به سمتی برویم که سامانه را فراگیر و جهانی کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با کشورهایی که به ایران گوشت ارسال می‌کنند، گفت: کشورهایی که با آنها در رابطه با واردات گوشت در ارتباط هستیم، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، روسیه، استرالیا، رومانی، هند، پاراگوئه، برزیل و مغولستان است و حدود 50 نفر در خارج از کشور ناظر شرعی داریم.

وی تصریح کرد: ناظران به صورت فیزیکی در کشتارگاه‌ها حضور دارند و با این سامانه می‌توان بر کار ناظران و اعمال مختلف انجام شده در کشتارگاه‌ها نظارت دقیق و غیر فیزیکی هم داشت.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت طراح سامانه حلال ایران خاطرنشان کرد: با وجود جمعیت بیش از یک میلیاردی مسلمانان، بحث حلال بسیار حائز اهمیت است و یکی از معتبرترین مجوزهای حلال دنیا در ایران صادر می شود که اهل تسنن هم آن را بسیار قبول دارند.

محسن نژاد فلاح افزود: ما یکی از بزرگترین واردکنندگان گوشت از برزیل هستیم و از یک سال و نیم گذشته، تلاش کردیم کل فرایند های مرتبط با صدور مجوزهای حلال، یکپارچه‌سازی شود که این کار به کاهش زمان صدور مجوز انجامید، همچنین باعث افزایش نظارت بر امنیت مجوزها هم شد.

مدیرعامل شرکت طراح سامانه حلال ایران اظهار کرد: اپلیکیشن موبایلی این سامانه را هم راه اندازی کردیم تا ناظرین بتواند در هر مکانی که هستند به صورت غیر فیزیکی بر روی کار نظارت داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: ما این سامانه را برای گمرکات هم راه اندازی کردیم که نیاز به مجوز کاغذی ندارد و مجوزها تا کمتر از 24 ساعت و در لحظه صادر می شوند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها