کد خبر: 383712
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

تازه‌های اقتصادی هفته- قسمت بیست‌وهفتم:

از خطر نابودی ثروت خاورمیانه تا تکنولوژی‌های حمل‌ونقل در آینده

در این قسمت از برنامه تازه‌های اقتصادی مروری خواهیم داشت بر سه گزارش درباره هشدار صندوق بین‌المللی پول به کشورهای نفتی حاشیه خلیج‌فارس در مورد هدر رفتن بیش از 2 تریلیون دلار ثروت نفتی؛ برنامه مادورو برای خروج ونزوئلا از بحران اقتصادی؛ و در پایان گزارشی تهیه کرده‌ایم از فایننشیال تایمز درباره چشم‌انداز حمل‌ونقل شهری در سال 2050.

حجم ویدیو: 16.46M | مدت زمان ویدیو: 00:05:26 دانلود ویدیو
کد خبر: 383712
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صندوق بین‌المللی پول طی گزارشی نوشت همزمان با به اوج رسیدن تقاضای نفت در بازار، کشورهای پادشاهی حاشیه خلیج‌فارس با خطر اتلاف 2 تریلیون دلار سرمایه مالی تا سال 2034 مواجه هستند.

گزارش اول ما از هفته‌نامه بلومبرگ انتخاب شده، در این گزارش می‌خوانیم کارشناسان صندوق بین‌المللی پول هشدار دادند کشورهای عربی نفت‌خیز منطقه در صورتی که اصلاحات اقتصادی اساسی انجام ندهند، مخارج خودشان را تنظیم نکنند و اشتغال را به نهادهای خصوصی منتقل نکنند تا سال 2034 به بدهکار خالص تبدیل می‌شوند، و طی 10 سال‌ آینده دارایی‌های خالص غیرنفتی خود را بر باد خواهند داد.

***

به لحاظ اقتصادی، ونزوئلایی‌ها شرایط سختی را سپری می‌کنند هرچند صاحب بزرگ‌ترین ذخایر نفتی جهان هستند. بحران اقتصادی در این کشور وارد هفتمین سال خود شده و نیکلاس مادورو تا پیش از آن طرح چندانی برای خروج از این بحران نداشت، اما مجموعه شرایط نشان می‌دهد برای خروج از این بحران برخی سیاست‌های اقتصادی دوره چاوز را تغییر داده است.

در گزارش دوم ما که از نیویورک‌ تایمز انتخاب شده می‌خوانیم، دولت مادورو قصد دارد برخلاف سیاست‌های چاوز، با انجام اصلاحاتی از جمله آزادسازی منابع و واگذاری صنایع به بخش خصوصی خارجی، و همچنین اجازه دادن به شرکت‌های خارجی برای افزایش تولید نفت، اقتصاد این کشور را نجات دهد. اما در این میان عده‌ای معتقدند، مادورو هر چقدر برای بازگرداندن ونزوئلا به جایگاه اقتصادی پیشین خود تلاش کند، روزهای خوب این کشور به مثابه یک ابرقدرت نفتی به سر آمده است.

***

حمل‌ونقل شهری در زیرزمین، روی خیابان‌ها و بالای زمین در حال تغییر است. در گزارش منتخب ما از فایننشیال تایمز با تکنولوژی‌هایی آشنا می‌شویم که مسافرت و جابه‌جایی در ابرشهرهای آینده را به کلی دگرگون خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها