کد خبر: 383724
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۵:۲۴:۲۳
| |

وزیر خارجه آمریکا برای نخستین بار به آفریقا می‌رود

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در اولین سفر آفریقایی خود به کشورهای ساحل صحرا در آفریقا می‌رود تا این بار کشورهای آفریقایی را در اولویت برنامه‌های رئیس‌جمهوری قرار دهد.

وزیر خارجه آمریکا برای نخستین بار به آفریقا می‌رود
کد خبر: 383724
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۵:۲۴:۲۳

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه آمریکا امروز/دوشنبه اعلام کرد که پمپئو در این سفر پنج روزه آفریقایی در 15 فوریه (26 بهمن) ابتدا از کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ عازم سنگال در شمال غرب این قاره می شود و بعد از آنکه به آنگولا در جنوب غرب این قاره خواهد رفت و در آخرین مرحله به اتیوپی در شمال شرق آفریقا سفر می کند و در 19 فوریه (30 بهمن) با سفر به عربستان سعودی به این سفر پایان خواهد داد.

بر اساس برنامه از پیش تعیین‌شده و اعلام شده از سوی مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، وی قرار است با رهبران و نیز مقامات ارشد این سه کشور در باره توسعه روابط رایزنی کند.

وزیر خارجه آمریکا در داکار، پایتخت سنگال در دیدار با «مکی سال» رئیس جمهوری این کشور در باره چگونگی تعمیق روابط امنیتی و مشارکت اقتصادی دو کشور مذاکره خواهد کرد.

پمپئو در آنگولا در دیدار با مقامات این کشور از چگونگی حمایت آمریکا از روند دمکراسی در آن و نیز تلاش های ضد فساد دولت این کشور به ویژه بعد از خاتمه یافتن حاکمیت «خوزه ادواردو دو سانتوس» در این کشور در سال 2017، سخن خواهد گفت.

او در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی نیز با «ابی احمد» نخست وزیر این کشور که به تازگی به سبب تلاش هایش برای رفع اختلاف با اریتره جایزه جهانی صلح نوبل را دریافت کرده ، در باره حمایت آمریکا از برنامه اصلاحات سیاسی و اقتصادی این کشور به گفتگو خواهد پرداخت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین قرار است با حضور در مقر اتحادیه آفریقا در این شهر، به ایراد سخنرانی بپردازد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها