حیدر عابدی، عضو فراکسیون امید، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اصلاح‌طلبان در بهترین حالت 25 درصد از کرسی‌های مجلس یازدهم را تصاحب می‌کنند/ استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس یازدهم عملی نخواهد شد/ سوالات و استیضاح‌های بیشتری در مجلس یازدهم مطرح می‌شود

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در مجلس یازدهم شاهد جدال مجلس و دولت‌ خواهیم بود، اما استیضاح رئیس‌جمهور غیرممکن است و این موضوع بسیار بعید به نظر می‌رسد.

اصلاح‌طلبان در بهترین حالت 25 درصد از کرسی‌های مجلس یازدهم را تصاحب می‌کنند/ استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس یازدهم عملی نخواهد شد/ سوالات و استیضاح‌های بیشتری در مجلس یازدهم مطرح می‌شود
کد خبر: 383731
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۰۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- حدود 93 درصد از کاندیداهای اصلاح‌طلب مجلس یازدهم رد‌ صلاحیت شدند ( بیشتر بخوانیم ). در این شرایط اکثریت مجلس یازدهم را اصولگرایان تشکیل می‌دهند و برخی از فعالان سیاسی معتقدند با حضور اصولگرایان تندرو در مجلس آینده باید منتظر جدال میان مجلس و دولت باشیم.

حیدر عابدی، نماینده اصفهان و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، در خصوص سهم اصلاح‌طلبان از مجلس یازدهم گفت: اصلاح‌طلبان در بسیاری از شهرستان‌ها رقیب برجسته‌ای برای شرکت در انتخابات ندارند؛ اکثراً اصلاح‌طلبان با سخت‌گیری هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و استان‌ها رد صلاحیت شده‌اند و آنهایی که تایید شده‌اند رقبای مطرحی نیستند.

او تاکید کرد: اصلاح‌طلبان در 50 درصد حوزه‌ها کاندیدا ندارند. در رقابت برای 50 درصد حوزه‌های انتخابیه دیگر نیز اگر مردم در انتخابات شرکت کنند و بخت با اصلاح‌طلبان یار باشد، شاید بتوانند 25 درصد از کرسی‌های مجلس یازدهم را به خود اختصاص دهند.

اصلاح‌طلبان در بهترین حالت 25 درصد از کرسی‌های مجلس یازدهم را تصاحب می‌کنند

این نماینده مجلس ادامه داد: البته اصلاح‌طلبان در بهترین حالت 25 درصد از کرسی‌های مجلس یازدهم را تصاحب می‌کنند؛ یعنی اگر مردم همت کنند و پای صندوق‌های رأی بیایند.

کاندیداهای جناح‌های مختلف سیاسی باید به رسمیت شناخته شوند

عابدی به راهکار افزایش حضور مردم پای صندوق‌های رأی اشاره کرد و گفت: رعایت توصیه‌های مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) در بی‌طرفی هیات‌های نظارت در شهرستان‌ها و استان‌ها می‌تواند منجر به افزایش حضور مردم پای صندوق‌های رأی شود. علاوه بر این ملاک قرار دادن صحیفه حضرت امام و وصیت ایشان در خصوص مردم‌سالاری و حفظ جمهوری اسلامی نیز در میزان مشارکت مردم تاثیرگذار خواهد بود. باید همان‌طور که کاندیداهای اقلیت‌های دینی به رسمیت شناخته‌ شده‌اند، کاندیداهای جناح‌های مختلف سیاسی هم به رسمیت شناخته شوند. در این شرایط می‌توانند رقابت سازنده میان کاندیداها به وجود آورند و مردم به خاطر رأی دادن به کاندیدای مورد نظرشان پای صندوق‌های رأی بیایند.

سوالات و استیضاح‌های بیشتری در مجلس یازدهم مطرح می‌شود

این نماینده مجلس در مورد چگونگی رابطه میان مجلس یازدهم و دولت دوازدهم توضیح داد: برخی از کاندیداهای مجلس یازدهم در بحث‌های انتخاباتی شعارهای تند و تیزی می‌دهند، اما در یک سال باقی‌مانده از عمر دولت، آنها نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند و دولت کار خود را ادامه می‌دهد. البته ممکن است شاهد سخت‌گیری‌های بیشتری از سوی مجلس یازدهم باشیم و سوالات و استیضاح‌های بیشتری از وزرا مطرح شود. اما تحرک خاصی در اقتصاد کشور و مدیریت کشور رخ نخواهد داد.

استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس یازدهم بعید است

به گفته عابدی، در مجلس یازدهم شاهد جدال مجلس و دولت‌ خواهیم بود، اما استیضاح رئیس‌جمهور غیرممکن است و این موضوع بسیار بعید به نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها