کد خبر: 383734
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۵:۵۰:۴۴
| |

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت:

وزارتخانه‌های نفت و صمت در نهضت ساخت داخل همکاری مثبتی دارند

وزیر صمت، همکاری دو وزارتخانه نفت و صنعت، معدن و تجارت را در ساخت داخل مثبت ارزیابی کرد و گفت: در ساخت داخل از رقم داخلی سازی یک میلیارد و 200 میلیون دلار عبور کردیم.

وزارتخانه‌های نفت و صمت در نهضت ساخت داخل همکاری مثبتی دارند
کد خبر: 383734
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۵:۵۰:۴۴

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز (دوشنبه، 21 بهمن‌ماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه بندرعباس و امام خمینی (ره) شازند با بیان اینکه در گلوگاه‌هایی که وابستگی داریم، خودکفایی و قطع وابستگی را در دستور کار قرار دادیم، افزود: داخلی‌سازی 10 میلیارد دلار کالا که هم اکنون وارد کشور می‌شود، هدفی است که آن را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ثبیت تولید یکی از اهداف ما در سال رونق تولید است، اما بررسی آمار در 10 ماهه گذشته نشان‌دهنده افزایش تولید در بیشتر بخش‌هاست، تصریح کرد: توسعه و تعمیق ساخت داخل یکی از محورهای برنامه امسال وزارت صمت بود که از آن به‌عنوان نهضت ساخت داخل یاد می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در بعضی از حوزه‌ها، وابستگی به واردات داشتیم که این وابستگی خطرناک بود، اظهار کرد: برای نمونه الکترود گرافیتی گلوگاه ما شده بود که برای خودکفایی در این حوزه اقدام‌ها و برنامه‌های اساسی داشتیم.

وی با بیان اینکه این حجم از مواد اولیه خدادادی در کشور یک فرصت برای توسعه صنایع معدنی در کشور است و باید از این ظرفیت استفاده شود، گفت: در کنار نهضت ساخت داخل، بر قطع وابستگی و خودکفایی در واردات نیز تاکید داشتیم که تفاهم‌نامه امروز در این راستاست. ترامپ در تحریم اخیر کک سوزنی و الکترود گرافیتی را گنجانده بود.

رحمانی در پایان اظهار کرد: امروز برای ما نوعی «عید» است، زیرا ما از کالایی راهبردی و تفاهم‌نامه‌ای صحبت می‌کنیم که کشور را از وابستگی بی‌نیاز می‌کند؛ این نهضت ادامه دارد.

تفاهم‌نامه تولید کک‌ اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه‌های بندرعباس و پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، صبح امروز (دوشنبه، 21 بهمن‌ماه) در مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (کوشک) امضا شد.

منبع: شانا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها