کد خبر: 383743
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

محمود کلهر، مربی فوتبال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

پرسپولیس می‌تواند دوباره به فینال لیگ قهرمانان برسد/ گل‌محمدی مربی باهوشی است/ فوتبال ایران همیشه غیرقابل ‌پیش‌بینی بوده است/ انتخاب اسکوچیچ به عنوان مربی تیم ملی اشتباه بود/ چرا به مربیان ایرانی اعتماد نمی‌کنیم؟

یک مربی فوتبال ایران گفت: متاسفانه فدراسیون فوتبال فرد مناسبی را برای تیم ملی انتخاب نکرده است.

پرسپولیس می‌تواند دوباره به فینال لیگ قهرمانان برسد/ گل‌محمدی مربی باهوشی است/ فوتبال ایران همیشه غیرقابل ‌پیش‌بینی بوده است/ انتخاب اسکوچیچ به عنوان مربی تیم ملی اشتباه بود/ چرا به مربیان ایرانی اعتماد نمی‌کنیم؟
کد خبر: 383743
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 آغاز شده است و نماینده‌های ایران به مصاف حریفان خود می‌روند. در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته اول لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس در دوحه قطر به مصاف الدحیل رفت. دیداری سخت برای گل‌محمدی و شاگردانش که به تازگی دربی تهران را با تساوی به پایان رسانده‌ بودند. ( بیشتر بخوانیم ).

بازیکنان پرسپولیس پیش از دیدار با الدحیل اعلام کردند می‌کوشند تا بار دیگر راهی فینال آسیا شوند و قدرت خود را دوباره به رخ آسیا بکشند. کاری سخت که تنها با برنامه‌ریزی مناسب تحقق خواهد یافت ( بیشتر بخوانیم ).

از سویی دیگر، با مشخص شدن مربی جدید تیم ملی و امضای قرارداد فدراسیون فوتبال با دراگان اسکوچیچ کروات، بازیکنان ایرانی تلاش می‌کنند خودشان را به این مربی 51 ساله نشان دهند تا به تیم ملی دعوت شوند. تیمی که به زودی باید در دور برگشت رقابت‌های مقدماتی انتخابی المپیک به میدان برود.

هرچند انتخاب اسکوچیچ به عنوان مربی تیم‌ملی باعث شده برخی از کارشناسان فوتبال این انتخاب را به باد انتقاد بگیرند. آنها معتقدند اسکوچیچ به درد فوتبال ایران نمی‌خورد و فدراسیون می‌توانست به مربیان ایرانی اعتماد کند ( بیشتر بخوانیم ).

فوتبال ایران غیرقابل پیش‌بینی است

محمود کلهر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره اولین بازی در لیگ قهرمانان آسیا برابر الدحیل قطر گفت: پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های آسیاست و با وجود شکست مقابل الدحیل امسال شانس آن را دارد تا دوباره به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.

این مربی فوتبال ایران در ادامه به روند مثبت پرسپولیس اشاره کرد و گفت: پرسپولیس این روزها نتایج خوبی کسب کرده و یحیی گل‌محمدی هم نشان داده مربی توانمندی است. این نکته کاملاً در دیدار برابر استقلال به چشم آمد. همان زمانی که پرسپولیس احتیاج به گل داشت گل‌محمدی با آرامش تیمش را هدایت کرد و با تعویض‌هایی که انجام داد توانست بازی را به تساوی بکشاند.

او با اشاره به خط حمله پرسپولیس گفت: با آمدن اوساگونا و آنتونی استوکس خط حمله پرسپولیس قدرتمندتر از قبل شده و می‌توانند به علی علیپور کمک کنند.

انتخاب اسکوچیچ غلط بود

این بازیکن پیشین تیم ملی درباره انتخاب اسکوچیچ به عنوان جانشین ویلموتس هم گفت: متاسفانه فدراسیون فوتبال فرد مناسبی را برای تیم ملی انتخاب نکرده است. معلوم نیست این انتخاب بر اساس کدام معیارها انجام شده و چه کسی مسئول آن است. ضمن اینکه مدیران فوتبال ایران با این کار باعث شدند مربیان ایرانی دیگر تمایلی به رقابت نداشته باشند و دچار سرخوردگی شوند.

کلهر توضیح داد: فوتبال ایران مربیان دانای زیادی دارد که می‌توانند هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرند. فردی مثل وحید هاشمیان مدرک مربیگری A یوفا را دارد. چرا فدراسیون فوتبال به او اعتماد نکرد و بعد از ویلموتس تیم ملی را به هاشمیان سپرد؟ مربیان خارجی به ایران می‌آیند، کسب تجربه و رزومه‌سازی می‌کنند و در آخر هم با شکایت به فیفا فوتبال ایران را درگیر مشکلات فراوان مالی می‌کنند.

این مربی فوتبال در پایان گفت: وقتی مربی اسپانیا از این تیم جدا می‌شود فدراسیون فوتبال این کشور دستیار او را به عنوان مربی تیم ملی انتخاب می‌کند، اما در ایران این‌گونه نیست. چه زمانی باید به مربیان ایرانی اعتماد کنیم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها