کد خبر: 383745
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

آرش فرهادیان، رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تکواندوی ایران نشان داده در هیچ مقطعی دست خالی نیست/ جایگاه کیمیا علیزاده ماحصل تلاش مربیان و فدراسیون بود/ تکواندوکاران دیگر هم مورد حمایت قرار می‌گیرند تا بتوانند این جایگاه را پر کنند/ همه تلاش‌مان را برای کسب مدال در المپیک خواهیم کرد/ عملکرد تکواندوک

رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو گفت: تکواندوی ایران نشان داده در هیچ مقطعی دست خالی نیست. ممکن است در یک زمان خاص به دلیل شرایط پیش‌آمده و خارج شدن یک ورزشکار از اردو تا مشخص شدن جایگزین با خلاء کوتاهی روبه‌رو شده باشد، اما با توجه به پتانسیل بالایی که تکواندوی ایران دارد خیلی سریع این خلأها پر خواهد شد.

تکواندوی ایران نشان داده در هیچ مقطعی دست خالی نیست/ جایگاه کیمیا علیزاده ماحصل تلاش مربیان و فدراسیون بود/ تکواندوکاران دیگر هم مورد حمایت قرار می‌گیرند تا بتوانند این جایگاه را پر کنند/ همه تلاش‌مان را برای کسب مدال در المپیک خواهیم کرد/ عملکرد تکواندوک
کد خبر: 383745
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن - سازمان تیم‌های ملی تکواندو ترکیب تیم ملی زنان برای اعزام به بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را اعلام کرد. بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندوی آسیا از 14 تا 16 اسفندماه به میزبانی بیروت لبنان برگزار می‌شود ( بیشتر بخوانیم ).

اعتمادآنلاین به این مناسبت گفت‌وگویی با آرش فرهادیان، رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو، انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

لیست تیم ملی تکواندوی زنان در مسابقات قهرمانی آسیا

*در مورد لیست تیم ملی تکواندوی زنان و شرایط تکواندوکاران توضیح می‌دهید؟

لیستی که برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ارائه کردیم شامل 2 بخش از نفراتی است که در این مسابقات شرکت می‌کنند. نفراتی که توانسته‌اند در مسابقات جام پرزیدنت کاپ کسب سهمیه کنند و کسانی که با توجه به تشخیص کادر فنی در ترکیب اصلی تیم قرار گرفته‌اند. این موضوع از 2 منظر قابل بحث است؛ یکی اینکه نفراتی که سهمیه به دست آورده‌اند ممکن است همان نفراتی باشند که در ترکیب اصلی تیم قرار گرفته‌اند که در این صورت طبق قاعده و قانون نفرات دوم آن وزن جایگزین خواهند شد. دوم اینکه نفراتی که در ترکیب اصلی قرار گرفته‌اند شاید موفق به کسب سهمیه نشده باشند، اما با توجه به تشخیص کادر فنی در ترکیب جا گرفته‌اند. این توضیحات کلی در خصوص انتخاب این نفرات است.

عملکرد تکواندوکاران در مسابقات ترکیش اپن

*وضعیت تیم تکواندوی زنان و تکواندوکاران برای کسب سهمیه المپیک چگونه است؟

عملکرد بچه‌ها در تورنمنت سنگین ترکیش اپن بسیار خوب بود. آنها توانستند در این مسابقات که هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی یکی از تورنمنت‌های معتبر قاره آسیاست چهار مدال برنز و 2 مدال طلا به دست آورند. وضعیت اردوها هم خوب است و نیازهای کادر فنی و تکواندوکاران با حمایت فدراسیون مهیا شده است. بخشی از بچه‌ها 2 روز بعد از مسابقات قهرمانی آسیا بنا بر درخواست کادر فنی در یک تورنمنت دیگر هم شرکت خواهند کرد تا وضعیت آمادگی مطلوب‌تری برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه المپیک پیدا کنند.

کیمیا علیزاده ماحصل تلاش مربیان و فدراسیون بوده تا به این جایگاه رسیده و تکواندوکاران دیگر هم مورد حمایت مشابه قرار می‌گیرند.

مسابقات کسب سهمیه المپیک در فروردین‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد. پیش از این کشور چین برای میزبانی مسابقات کسب سهمیه آسیا پیشنهاد شده بود، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان، احتمالاً این میزبانی تغییر خواهد کرد.

چه کسی جایگزین کیمیا علیزاده خواهد بود؟

*با توجه به مهاجرت کیمیا علیزاده، آیا تکواندوی زنان جایگزینی برای او دارد؟

تکواندوی ایران نشان داده هیچ وقت دست خالی نیست. ممکن است در یک زمان خاص به دلیل شرایط پیش‌آمده و خارج شدن یک ورزشکار (به هر دلیلی) از اردو تا مشخص شدن جایگزین با خلاء کوتاهی روبه‌رو شده باشد، اما با توجه به پتانسیل بالایی که تکواندوی ایران دارد خیلی سریع این خلأها پر خواهد شد. خود این فردی که نام بردید هم ماحصل تلاش مربیان و فدراسیون بوده تا به این جایگاه رسیده و تکواندوکاران دیگر هم مورد حمایت مشابه قرار می‌گیرند تا بتوانند این جایگاه را پر کنند.

همه تلاش‌مان این است که با کسب مدال در المپیک 2020 دل مردم را شاد کنیم، اما همان‌طور که می‌دانید، المپیک میدان بزرگی است و نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد.

*آیا می‌توان در المپیک 2020 از تکواندوی ایران انتظار مدال داشت؟

ما همه تلاش‌مان این است که با کسب مدال در المپیک 2020 دل مردم را شاد کنیم، اما همان‌طور که می‌دانید، المپیک میدان بزرگی است و نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. ان‌شاءالله با دعای خیر مردم و با تلاش دست‌اندرکاران و همت تکواندوکاران کشورمان دل مردم را شاد کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها