کد خبر: 383841
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۱۰:۰۵:۰۸
| |

ملاک قرارداد موقت کار چیست؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: برای تعیین مدت قرارداد موقت ملاک شغل وکار خواهد بود، یعنی کارفرما برای یک کار تا 4سال می تواند قرارداد موقت با هر تعداد کارگر منعقد کند.

ملاک قرارداد موقت کار چیست؟
کد خبر: 383841
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۱۰:۰۵:۰۸

اعتمادآنلاین| علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در واکنش به تصویب قراردادهای موقت کارگران مشاغل پروژه‌ای گفت: این آیین نامه تعیین حداکثر مدت قرارداد موقت در مشاغل و کارهای «غیر مستمر » است.

حداکثر مدت موقت در مشاغل غیر مستمر 3سال پیشنهاد شده بود که ظاهراً در هیئت دولت به 4سال تغییر یافته‌است.برای تعیین مدت قرارداد موقت ملاک شغل وکار خواهد بود، یعنی کارفرما برای یک کار تا 4سال میتواند قرارداد موقت با هر تعداد کارگر منعقد کند. اما پس از گذشت 4سال قرارداد آخرین کارگر شاغل در همان کار تا پایان موضوع کار دائمی تلقی خواهد شد .

این آیین نامه مشمول کارهای مستمر نیست ،ولی تاکیدی است بر صحت ادعای ما در اشتباه بودن تفسیر تبصره 2ماده 7وتاییدی بر اینکه دادنامه 179دیوان عدالت اداری مبنی بر مجاز بودن عقد قرارداد موقت بدون محدودیت در کارهای با جنبه مستمر باید بازنگری وابطال شود .با توجه به اینکه این آیین نامه بعد از گذشت قریب به 29سال با تلاش وافر به تصویب رسید.

این آیین نامه تنها اولین گام به سمت امنیت شغلی است .نه انتهای راه،چرا که مشکل اساسی ما قرارداد موقت در کارهای مستمر است.بنابر اطلاع واصله آیین نامه تبصره 1ماده 7قانونکار به تصویب هیئت دولت رسید .

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها