کد خبر: 383882
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۱۱:۱۵:۱۵
| |

چین از نشت اطلاعات در سازمان ملل متحد انتقاد کرد

نمایندگی چین در سازمان ملل متحد از نشت اطلاعات مربوط به کمیته تحریم کره‌شمالی انتقاد کرد و از دبیرخانه این سازمان خواست نسبت به چرایی و چگونگی درز گزارش مربوطه تحقیق کند.

چین از نشت اطلاعات در سازمان ملل متحد انتقاد کرد
کد خبر: 383882
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۱۱:۱۵:۱۵

اعتمادآنلاین| در این بیانیه، نشتی این گزارش را منجر به برداشت نادرست برخی رسانه‌ها علیه چین دانسته و افزوده است: قطعنامه شورای امنیت درباره کره شمالی باید به طور کامل، جامع و دقیق اجرا شود. تحریم‌ها تنها یک وسیله اند نه هدف. اجرای تحریم‌های شورای امنیت لازم است در عین حال، حرکت برای دستیابی به یک راه حل سیاسی هم ضرورت دارد.

بیانیه نمایندگی چین در سازمان ملل متحد ادامه می دهد: قطعنامه‌ها همچنین تایید می کنند اقدامات تحریمی برای مقاصد نامطلوب پیامدهای انسانی برای شهروندان کره شمالی نیست.

این بیانیه با تاکید بر اینکه شورای امنیت، مسئولیت اصلی حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده دارد، تصریح می‌کند: چین و روسیه مسئولیت را بر عهده گرفتند و به طور مشترک پیش نویس قطعنامه‌ای را در مورد حل و فصل سیاسی موضوع شبه جزیره کره به شورا ارائه کردند.

نمایندگی چپن در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرده است: از نظر پکن، ضروری است شورای امنیت اقدام و استناد به مفاد برگشت پذیر در قطعنامه ها را انجام دهد و اقدامات لازم را برای تعدیل تحریم‌ها اعمال کند، به ویژه در حوزه‌هایی که به معیشت مردم غیرنظامی کره شمالی مربوط هستند.

بیانیه نمایندگی چین در سازمان ملل متحد بر تعهد بین المللی چین در اجرای قطعنامه شورای امنیت مربوط به کره شمالی تاکید کرده و افزوده است: چین به این تعهدات پایبند است حتی اگر متحمل فشارها و خسارات زیادی شود. چین به کار خود در راستای گفت‌وگو و تنش زدایی و پیشبرد روند حل و فصل سیاسی ادامه خواهد داد و نقش مثبت و سازنده‌ای برای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی و ماندگاری صلح و ثبات در منطقه ایفا خواهد کرد.

در گزارش‌های راه یافته به رسانه‌های غربی، گفته شده است کره شمالی برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت و تحریم‌ها، برنامه‌های اتمی و موشکی خود را توسعه داد و تحریم‌ها را نیز دور زده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها