فالح الفیاض: ترور شهید سلیمانی جنایت علیه بشریت و حاکمیت عراق است

رئیس سازمان «حشد شعبی» تأکید کرد مرجعیت دینی عراق، شهیدان قاسم سلیمانی و المهندس را فرماندهان پیروزی در برابر تروریسم عنوان کرده است.

فالح الفیاض: ترور شهید سلیمانی جنایت علیه بشریت و حاکمیت عراق است
کد خبر: 383910
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۱۱:۴۹:۳۲

اعتمادآنلاین| سازمان «حشد شعبی» (بسیج مردمی) عراق امروز به مناسبت چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس فقید این سازمان و همراهان شهید آنان، مراسم یادبود برگزار کرده است.

«فالح الفیاض» رئیس حشد شعبی در ابتدای این مراسم تأکید کرد که «شهدای پیروزی (حاج قاسم و المهندس) در دفاع از خاک، آبرو، مقدسات و حقوق ملت جان سپردند».

شبکه خبری الاتجاه به نقل از الفیاض گزارش داد که مرجعیت دینی عراق، این شهدا را فرماندهان «پیروزی ما در برابر تروریسم عنوان کرد و این جایگاه مهم و والایی [برای این شهدا] است».

او ترور حاج قاسم، المهندس و همراهانشان را «جنایتی علیه بشریت و حاکمیت عراق» عنوان و تصریح کرد که عاملان ترور این شهدا، بی‌خرد بوده‌اند.

رئیس حشد شعبی در بخش دیگری از سخنرانی خود تأکید کرد که طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» احساسات میلیون‌ها انسان را تحریک کرده است.

الفیاض گفت حشد شعبی همچنان بر عهد خود وفادار است و مرزها و امنیت عراق را از هر گونه خطری، حفظ خواهد کرد.

او ضمن ابراز خوش‌گمانی به مرجعیت دینی عراق، تأکید کرد که نیروهای حشد «در نقشه راهی که مرجعیت برای خارج کردن کشور از بحران سیاسی، مطرح کرده» در کنار مرجعیت خواهند بود.

این مسئول عراقی در پایان خاطر نشان کرد: «از تمامی اقدامات برای اصلاح و تغییر حمایت می‌کنیم و خاری در چشمان کسانی خواهیم بود که قصد دارند، حاکمیت کشور [عراق] را نقض کنند.

شهید سلیمانی به همراه المهندس و چند نفر از یارانشان 13 دی ماه در حمله پهپادی ارتش آمریکا به فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها