چین نرم‌افزار شناسایی ویروس «کرونا» را منتشر کرد

چین نرم‌افزاری برای گوشی همراه طراحی کرده است که افرادی را که تماس نزدیکی با مبتلایان به ویروس کرونا داشته‌اند، شناسایی می‌کند.

چین نرم‌افزار شناسایی ویروس «کرونا» را منتشر کرد
کد خبر: 383923
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۱۲:۱۸:۳۷

اعتمادآنلاین| چین نرم افزاری موبایلی را منتشر کرده است که قادر است افرادی را که در «ارتباط نزدیک» با ویروس کرونا بوده اند، ردیابی و به آن‌ها در این زمینه هشدار دهد.

طبق اعلام خبرگزاری شینهوای چین، نرم‌افزار «ردیاب تماس نزدیک» (close contact detector) شنبه شب منتشر شده است و کاربران می‌توانند یک «کیوآر کد» را در این نرم افزار اسکن کنند و با ارائه نام، شماره تلفن و شماره شناسه دولتی خود درخواست اطلاعاتی در خصوص این مسئله بکنند که آیا آن‌ها در تماس نزدیک با کسی بوده اند که به این ویروس مبتلا بوده یا خیر.

کمیسیون بهداشت ملی چین «تماس نزدیک» را به فردی که در ارتباط نزدیک با شخصی مبتلا یا مشکوک به ابتلا بوده، تعریف کرده است. این مسئله همچنین موارد احتمالی مانند اعضای خانواده، مراقبان، مسافران و خدمه یک قطار یا هواپیما را که مشکوک هستند که در معرض این ویروس بوده اند، شامل می‌شود.

زمانی که کاربران نام و شماره شناسه خود را وارد می‌کند، این نرم افزار به آن‌ها می‌گوید آیا آن‌ها در تماس مستقیم با فردی مبتلا بوده اند یا خیر. همچنین هر شماره تلفن ثبت شده نیز می‌تواند برای سه شناره شناسه مختلف نیز جستجو کند که آیا آن‌ها نیز در معرض ابتلا بوده اند.

در صورتی که نرم افزار مشخص کند که کاربری در معرض خطر کرونا بوده، به آن‌ها توصیه می‌شود تا در خانه بمانند و با مقامات بهداشتی محلی در تماس باشند.

به نوشته سی‌ان‌بی‌سی، این اقدام، جدیدترین تلاش دولت چین به منظور استفاده از «سیستم نظارتی گسترده» در جهت مهار ویروس جدید کرونا است. همچنین گزارش انتشار این نرم افزار روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی کمیسیون بهداشت ملی چین منتشر شد، اما در این گزارش به جزئیات این مسئله که این نرم افزار چطور کار می‌کند، اشاره نشده است؛ اما گفته شده چندین سازمان دولتی برای طراحی و توسعه این نرم افزار همکاری کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها