مسکو: باید با حملات تروریست‌ها در ادلب برخورد شود

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه گفت: مسکو از اوضاع «ادلب» سوریه و فعالیت آزادانه تروریست‌ها در این منطقه نگران است.

مسکو: باید با حملات تروریست‌ها در ادلب برخورد شود
کد خبر: 383946
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۱۳:۲۰:۲۰

اعتمادآنلاین| «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت: مسکو از تحولات «ادلب» سوریه و فعالیت آزادانه گروه‌های تروریستی در این منطقه نگران است و با هرگونه تلاش تروریست‌ها برای آسیب زدن به منافع سوریه و روسیه برخورد می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، پسکوف گفت: «کرملین نگرانی خود را از اوضاع ادلب و این واقعیت که تروریست‌ها دارند آزادانه در آن منطقه فعالیت می‌کنند، پنهان نمی‌کند.»

او افزود: «اوضاع ادلب باید بر اساس توافقنامه‌های سوچی حل و فصل شود. هرگونه فعالیت تروریستی علیه نیروی مسلح سوریه و تأسیسات روسیه باید سرکوب شود.»

پسکوف در مورد توافق‌های صورت‌گرفته در جریان روند «آستانه» و نشست‌های «سوچی» روسیه، تأکید کرد که ترکیه مسئولیت دارد که گروه‌های تروریستی را از معارضین جداسازی کند. وی گفت: «مسئولیت ترکیه برای حل و فصل اوضاع ادلب کاملا در توافقنامه سوچی تشریح شده است و هیچ جایی برای تفسیر در این مورد، وجود ندارد.»

سخنگوی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت در حال حاضر برنامه‌ای برای دیدار پوتین با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه وجود ندارد، اما در عین حال نمی‌توان احتمال برگزاری چنین دیداری در آینده را هم رد کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها