کد خبر: 383965
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۱۴:۲۷:۵۷
| |

رییس‌جمهوری چین: «کرونا» کاستی‌های ما را نشان داد

«شی جینپینگ» رییس‌جمهوری خلق چین در بازدید از مراکز بهداشتی و پزشکی پکن تاکید کرد که شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور، نقص‌های کاری ما را نشان داد.

رییس‌جمهوری چین: «کرونا» کاستی‌های ما را نشان داد
کد خبر: 383965
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۱۴:۲۷:۵۷

اعتمادآنلاین| «شی جینپینگ» گفت: در جریان شیوع کرونا، نقاط ضعف و نقاط قوت نظام ما کاملا روشن شد، متوجه برخی کاستی ها شدیم و فهمیدیم در چه بخش هایی دارای اقتدار هستیم.


او افزود: کرونا آسیب پذیری های چین را مشخص کرد. راه بسیار دشواری برای مبارزه با این ویروس داریم و باید آن را ریشه کن کنیم. اما اطمینان داریم شیپور پیروزی بر این بیماری به صدا درخواهد آمد.

شی به مردم کشورش و جهان نسبت به ثبات اقتصاد چین اطمینان داد و گفت هر چند که اقتصاد ما در کوتاه مدت تحت فشار قرار می گیرد، اما این شرایط تغییر می کند و مردم نباید هراسان شوند.

او که در این دیدار به همراه گروهی از مسئولان چین، ماسک بر صورت زده بود، از تلاش های پزشکان و کارکنان بیمارستانی برای پیشگیری از گسترش ویروس و تدابیر قرنطینه تقدیر کرد، اما گفت که با نظرداشت شرایط موجود، با آنها مصافحه نمی کند.

تازه‌ترین آمارهای کمیسیون بهداشت ملی چین، نشان‌دهنده تاثیرات بسیار مثبت تدابیر قرنطینه در استان خوبی و شهر ووهان مرکز این استان است که کرونا از آنجا به دیگر نقاط این کشور و دنیا سرایت کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها