کد خبر: 383980
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۱۵:۵۴:۲۲
| |

تسلط ارتش سوریه بر جاده حلب - دمشق تایید شد

ارتش سوریه در ادامه پیشروی در محور شمال غرب بر جاده حلب-دمشق تسلط یافت.

تسلط ارتش سوریه بر جاده حلب - دمشق تایید شد
کد خبر: 383980
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۱۵:۵۴:۲۲

اعتمادآنلاین| دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان سوری که دفتر آن در لندن است، اعلام کرد، ارتش سوریه برای اولین بار از سال 2012 به طور کامل بر جاده حلب - دمشق تسلط یافت. خبرگزاری رویترز نیز این خبر را تایید کرد.

به گفته این نهاد مخالفان سوری، نظام سوریه بعد از هفته‌ها عملیات نظامی گسترده با حمایت روسیه توانست بر کل جاده بین‌المللی حلب - دمشق تسلط یابد.

خبرگزاری رویترز نیز در این باره گزارش داد، نیروهای دولت سوریه بر حومه‌ای در غرب حلب تسلط یافتند و توانستند مخالفان را از منطقه خود در جاده مذکور خارج کنند.

به گزارش رسانه‌ها، ارتش سوریه در راستای تکمیل عملیات نظامی که در حومه جنوب غربی حلب آغاز کرده یک پل را تحت کنترل خود درآورد و توانست برای اولین بار بر این اتوبان از سال 2012 تسلط یابد.

بازپس‌گیری جاده بین‌المللی که از شهرهای مختلف از حلب در شمال تا دمشق عبور کرده و به مرزهای اردن در جنوب می‌رسد هدف اصلی دمشق از زمان از دست دادن کنترل ارتش بر بخش‌هایی از آن بوده است.

در ماه دسامبر نیروهای نظام سوریه با پشتیبانی روسیه حمله‌ای گسترده را در مناطق ادلب و هم‌جوار آن علیه تروریست‌های تحریر الشام و دیگر گروه‌های تروریستی آغاز کردند.

ارتش سوریه طی پیشروی گسترده روزهای گذشته کنترل شهرک‌های خربه جزرایا و قناطر را در غرب جاده بین‌المللی حلب - دمشق را در دست گرفت و تحرکات تروریست‌های النصره در محور جنوب غربی شهر حلب را فلج کرد.

همچنین ارتش سوریه روز دوشنبه پرچم این کشور را بر فراز جاده بین‌المللی حلب دمشق از محور تقاطع باب الهوی برافراشت.

نیروهای سوری در عملیات غیرمنتظره خود کنترل شهرک‌های مزارایا و کفرحلب در جنوب شرق شهر الاتارب را در دست گرفته و با این پیشروی کنترل جاده شهر ادلب به حلب را در دست گرفتند.

1

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها