حضور جودوکار دوپینگی و محروم در مسابقات جایزه بزرگ مشهد/ چه کسی مسئول است؟

در رقابت‌های جودو جایزه بزرگ ایران جودوکاری که به دلیل استفاده از مواد ممنوعه با محرومیت 4 ساله مواجه شده بود به مقام نایب قهرمانی رسید.

حضور جودوکار دوپینگی و محروم در مسابقات جایزه بزرگ مشهد/ چه کسی مسئول است؟
کد خبر: 384031
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۰۹:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| رقابت‌های جودو جایزه بزرگ ایران یادواره سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی روزهای 15 تا 17 بهمن‌ماه در مشهد برگزار شد و پس از سه روز با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

در این بین حضور مسعود قوی‌بازو جودوکار وزن 90- کیلوگرم استان خراسان رضوی در مسابقات و نایب قهرمانی او با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه بود. جودوکاری که به دلیل استفاده از ماده ممنوعه متنولون در تاریخ 13 آذرماه 95 با محرومیت 4 ساله مواجه و خبر آن به صورت رسمی از سوی دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس وقت فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) اعلام شده بود.

طبق اعلام فدراسیون پزشکی ورزشی محرومیت این جودوکار از 15 خردادماه سال 95 آغاز شد و در تاریخ 15 خردادماه 99 به پایان می‌رسد. با این حال قوی‌بازو 5 ماه زودتر از موعد مقرر در مسابقات شرکت کرد و به عنوان نایب قهرمانی رقابت‌ها دست یافت.

این موضوع با اعتراض ورزشکاران و برخی استان‌ها همراه شد. اعتراضی که به اطلاع مسئولان ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) رسید و باعث شد آنها روز یکشنبه 20 بهمن‌ماه برای رسیدگی به آن تشکیل جلسه دهند تا مشخص شود حضور این ورزشکار در مسابقات جایزه بزرگ مشهد قانونی بوده و با بخشودگی مواجه شده است یا خیر؟ در پایان این جلسه اما مشخص شد که قوی‌بازو بخشیده نشده و حضورش در مسابقات جایزه بزرگ مشهد غیرقانونی بوده است. اتفاقی که احتمالا با محرومیت دوباره این ورزشکار مواجه و حتی شنیده می‌شود احتمال محرومیت 4 ساله دیگری برای این ورزشکار وجود خواهد داشت.

در این میان این سؤال به وجود می‌آید که چه کسی مسئول رخ دادن چنین اتفاقی است و چرا یک ورزشکار محروم به راحتی می‌تواند در یک رقابت شرکت کند؟

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها