امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه هیات‌دولت:

موضوع پرتاب ماهواره ارتباطی با بحث موشکی ندارد/ موشک‌های دقیق با سر جنگی متعارف داریم/ درباره موشک حمل کلاهک هسته‌ای منع شده که در جمهوری اسلامی چنین چیزی وجود ندارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: کلیه موشک‌های ما که به آن افتخار می‌کنیم و یک مولفه مهم قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران است، با سرجنگی متعارف استفاده می‌شود.

موضوع پرتاب ماهواره ارتباطی با بحث موشکی ندارد/ موشک‌های دقیق با سر جنگی متعارف داریم/ درباره موشک حمل کلاهک هسته‌ای منع شده که در جمهوری اسلامی چنین چیزی وجود ندارد
کد خبر: 384082
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۱:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه امرور هیئت دولت و در جمع خبرنگاران پاسخ به این سوال که آمریکا مدعی شده که راهبرد ترامپ به ایجاد ائتلاف برای خاتمه دادن برنامه موشکی ایران منجر شده است، تصریح کرد: موضوع پرتاب ماهواره در دنیا روشن است و ارتباطی به بحث ‌موشکی‌ ندارد. در بحث موشکی هم آن چیزی که منع شده، ساختن و پرداختن به موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای‌ است که در جمهوری اسلامی چنین چیزی وجود ندارد.

وی افزود: کلیه موشک‌های ما که به آن افتخار می‌کنیم و یک مولفه مهم قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران است، با سرجنگی متعارف استفاده می‌شود و الحمدلله دقت آنها بسیار بالاست و آمریکایی‌ها این را در عین‌الاسد به خوبی لمس کردند و ما موشک‌های دقیق با سر جنگی متعارف داریم.

وزیر دفاع همچنین درباره موضوع ماهواره‌بر و ماهواره گفت: این موضوع هیچ ارتباطی به بحث مذکور ندارد و یک موضوع غیرنظامی است. ممکن است از ماهواره‌ای با اهداف دفاعی هم استفاده کنیم ولی ماهواره‌بر موضوع کاملا غیر دفاعی بوده و حق مسلم و قطعی ملت ایران است. ما در این چهارچوب این برنامه را پیش می‌بریم و منعی هم در دنیا برای آن وجود ندارد.

امیر حاتمی همچنین درباره ماهواره ظفر2 تصریح کرد: ماهواره ظفر 2 با ماهواره‌بر سیمرغ پرتاب می‌شود و همانطور که گفته شد، ماهواره‌بر سیمرغ موضوع تحقیقاتی ماست و تاجایی که تحقیقات‌مان به ثبات برسد و بتوانیم این کار را به‌صورت پایدار انجام دهیم، ادامه پیدا خواهد کرد و در اولین فرصت که امکان فراهم شود، صورت خواهد گرفت و فکر می‌کنم در اوایل سال آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها