کد خبر: 384093
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۱:۳۲:۰۰
| |

سپاهان بهترین تیم ایرانی روز اول لیگ قهرمانان آسیا

یک پیروزی، یک مساوی و 4 امتیاز از 12 امتیاز ممکن حاصل کار حضور 4 نماینده ایران در اولین هفته از لیگ قهرمانان آسیا بود.

سپاهان بهترین تیم ایرانی روز اول لیگ قهرمانان آسیا
کد خبر: 384093
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۱:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| هفته اول لیگ قهرمانان در غرب آسیا به پایان رسید و چهار نماینده کشورمان نیز در روز اول این پیکارها به مصاف حریفان خود رفتند.

در این هفته هر چهار نماینده کشورمان در خانه حریفان به میدان رفتند و بر اساس آنچه از قبل اعلام شده بود ایران هیچ میزبانی در این هفته بازیها نداشت.

غیرمنتظره‌ترین نتیجه را نه در بین تیم‌های ایرانی، بلکه در غرب آسیا شاگردان امیر قلعه‌نویی گرفتند که در امارات میزبان‌شان را با 4 گل درهم شکستند تا بهترین نتیجه هفته اول را به دست آورده باشند.

سپاهان در گروه چهارم مسابقات در کنار السد، النصر و العین قرار داد و باتوجه به تساوی النصر و السد، آنها به تنهایی و با خیالی آسوده در صدر جدول گروه خود قرار گرفتند. شاگردان قلعه‌نویی در دومین روز از این مسابقات باید در قطر با السد دیدار کنند.

استقلال که در گروه اول همراه با الشرطه عراق، الوحده امارات و الاهلی عربستان قرار دارد، یکی دیگر از دو تیم ایرانی بود که در روز اول مسابقات امتیاز گرفت. آبی‌پوشان ایران در اربیل با الشرطه عراق دیدار کردند و در حالی که در سراسر دیدار از حریف خود برتر بودند، در نهایت به تساوی یک-یک رضایت دادند.

در این گروه هر دو دیدار با نتیجه مشابه یک-یک به پایان رسید تا شرایط هر چهار تیم در روز اول شبیه به هم باشد. هر چهار تیم گروه اول با یک امتیاز، یک گل زده و یک گل خورده به کارشان پایان دادند.

آبی‌پوشان که جمعیت زیادی بازیکن مصدوم داشتند، در این دیدار هم یک بازیکن کلیدی دیگرشان به جمع مصدومان اضافه شد. قائدی که بهترین گلزن و بهترین پاسور این فصل فوتبال ایران است، در همان نیمه نخست به دلیل آسیب دیدگی از بازی خارج شد تا نگرانی های فرهاد مجیدی برای روزهای پیش رو بیش از گذشته شود.

پرسپولیس نماینده کشورمان که در گروه سوم مسابقات در کنار شارجه امارات، تعاون عربستان و الدحیل قطر قرار دارد، در نخستین دیدارش مقابل حریف قطری و در خانه این تیم تن به شکست 2 بر صفر داد تا باتوجه به شکست یک بر صفر شارجه مقابل تعاون، بدون امتیاز و با تفاضل گل کمتر نسبت به تیم اماراتی در انتهای جدول قرار بگیرد.

این اولین شکست یحیی گل‌محمدی با تیم جدیدش پرسپولیس بود که در لیگ قهرمانان آسیا ثبت شد. سرخ پوشان در روز دوم مسابقات باید به دیدار شارجه امارات بروند که این تیم اماراتی هم خود در روز اول شکست خورده است.

شهرخودرو تنها تیم ایرانی است که برای نخستین بار حضور در لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند و آنها نیز در نخستین بازی آسیایی‌شان مقابل الهلال قهرمان دوره قبل مسابقات با نتیجه 2 بر صفر شکست خوردند و باتوجه به شکست 2 بر یک شباب امارات مقابل پاختاکور، در انتهای جدول قرار گرفتند.

در اولین روز از لیگ قهرمانان آسیا سپاهان تنها تیمی بود که گل نخورد، پرسپولیس و شهرخودرو نیز موفق به گلزنی نشدند. همچنین استقلال تنها تیمی بود که توسط مدافع تیم حریف به گل رسید و از روی نقطه پنالتی گل خورد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها