مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا:

ارائه یک لیست واحد برای نیروهای اصولگرا خیالی بیش نبود/ چرا بعد از این همه نشست‌وبرخاست امکان ارائه یک لیست میسر نشد؟/ اصولگرایان در مجلس هم نمی‌توانند به یک فراکسیون قدرتمند دست یابند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: برای نیروهای انقلابی و ارزشی این پرسش مهم مطرح است که چرا نیروهایی که ادعای ولایت‌مداری دارند بعد از این همه گفت‌وگو و جلسه به هیچ توافق ارزنده‌ای نرسیدند. در مقطع کنونی مردم مومن و متعهد به انقلاب این پرسش حیاتی  را مطرح می‌کنند و هیچ پاسخی در میان نیست.

ارائه یک لیست واحد برای نیروهای اصولگرا خیالی بیش نبود/ چرا بعد از این همه نشست‌وبرخاست امکان ارائه یک لیست میسر نشد؟/ اصولگرایان در مجلس هم نمی‌توانند به یک فراکسیون قدرتمند دست یابند
کد خبر: 384119
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۲:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| اصولگرایان تا این لحظه نتوانسته‌اند به‌نتیجه واحدی بر لیست انتخاباتی برسند. این درحالی است که انتظار می‌رفت در غیاب چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب اصولگرایان در این دوره انتخابات با وحدتی سراسری و با ارائه یک لیست جامع و مورد اتفاق نظر همه اصولگرایان اکثریت مجلس آینده را در اختیار بگیرند. گرچه این گزاره هنوز هم منتفی نشده اما به نظر می‌رسد حتی اگر اکثریت مجلس آینده متشکل از اصولگرایان باشد، وحدت نظر همه‌جانبه میان آنها در مجلس وجود نخواهد داشت.

مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا باور دارد که مردم با ارائه چندین لیست از سوی اصولگرایان سردرگم می‌شوند در چنین وضعیتی اصلا معنای لیست منتفی می‌شود و آراء به افراد و نه لیست‌ها داده می‌شود.

او درباره وضعیت فعلی انتخاباتی در پایگاه اصولگرایی گفت: «برای نیروهای انقلابی و ارزشی این پرسش مهم مطرح است که چرا نیروهایی که ادعای ولایت‌مداری دارند بعد از این همه گفت‌وگو و جلسه به هیچ توافق ارزنده‌ای نرسیدند. در مقطع کنونی مردم مومن و متعهد به انقلاب این پرسش حیاتی را مطرح می‌کنند و هیچ پاسخی در میان نیست. چرا بعد از این همه نشست‌وبرخاست امکان ارائه یک لیست واحد مهیا نشد؟ در حالی طرف مقابل یعنی اصلاح‌طلبان بدون این قیل‌وقال‌ها ظاهرا به یک جمع‌بندی همه‌جانبه رسیده‌اند. این قصه دردناکی است که باعث گلایه نیروهای انقلابی شده است. اکنون این نگرانی وجود دارد که لیست‌های متعددی منتسب به اصولگرایان و ولایت‌مداران منتشر شود و تا کنون برای مثال در اصفهان چندین لیست از سوی گروه‌های مدعی اصولگرایی عرضه شده است. چنین وضعیتی مردم را سردرگم می‌کند و اساسا معنای لیست‌گرایی را متفی می‌کند و طبیعتا مردم به سمت انتخاب افراد و لیست می‌روند. بنابراین ارائه یک لیست واحد برای نیروهای اصولگرا خیالی بیش نبود».

او ادامه داد: «شورای ائتلاف در یک فرایندی در ابتدا 159 نفر را به 90 نفر تقلیل دارد و پسش از این 90نفر به سمت تعیین لیست 30نفره رفت در حالی که هیچ فکری برای افراد حذف‌شده از لیست نکرد. هیچ سازوکاری پیش‌بینی نشد که افرادی که حذف می‌شوند به نفع لیست نهایی از انتخابات کناره‌گیری کنند. در نتیجه آنها که حذف شدند به سمت ارائه لیست‌های مستقل رفتند زیرا هیچ برنامه اقناعی از سوی شورای ائتلاف طراحی نشد. بخش ناراحت‌کننده ماجرا این است که در این دوره می‌شد به یک لیست واحد برسیم اما نرسیدیم. با چنین وضعیتی نتیجه انتخابات هرچه باشد نباید انتظار یک فراکسیون قوی اصولگرایی در مجلس را داشت و احتمالا شاهد چند فراکسیون اعم از پایداری‌ها، عدالت‌خواهان، طرفداران آقای احمدی‌نژاد و... خواهیم بود. اکنون که هنوز کسی وارد مجلس نشده وضعیت اینگونه است قطعا در مجلس اختلافات بیشتر می‌شود و فراکسیون‌ها متعدد خواهد شد».

طلایی در پایان گفت: «نباید نقش جامعه روحانیت مبارز کم‌رنگ دیده می‌شد زیرا نیروهای جامعه روحانیت می‌توانستند با ریش‌سفیدی اصولگرایان را به وحدت نزدیک کنند».

منبع: نامه نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها