ابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نظارت بر بازار شب عید، برنامه‌ای ناپایدار و مسکنی موقتی است/ باید اقتصاد ملی را با حمایت از تولید داخلی تقویت کنیم/ برنامه‌های حمایت موقت از بازار لازم است، اما کافی نیست/ صداوسیما مردم را به خرید کالای ملی تشویق کند

ابوالفضل موسوی، نماینده مردم یزد در مجلس، گفت: برنامه‌های نظارتی کنترل بازار شب عید و دادن عیدی و پاداش، مسکن‌های موقتی هستند و باید برای تقویت اقتصاد کشور از تولید داخلی حمایت شود.

نظارت بر بازار شب عید، برنامه‌ای ناپایدار و مسکنی موقتی است/ باید اقتصاد ملی را با حمایت از تولید داخلی تقویت کنیم/ برنامه‌های حمایت موقت از بازار لازم است، اما کافی نیست/ صداوسیما مردم را به خرید کالای ملی تشویق کند
کد خبر: 384129
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ با وضع تحریم‌های جدید علاوه بر تحریم سیاسی، انواع فشارهای اقتصادی که برخی آن را جنایت علیه بشریت می‌خوانند (بیشتر بخوانیم) نیز بر مردم تحمیل شده است و اقشار آسیب‌پذیر بیش از هر وقت دیگری نیازمند حمایت دولت‌اند. پس دولت باید نظارت بیشتری بر بازار شب عید و تامین مایحتاج مردم داشته باشد (بیشتر بخوانیم) .

در این راستا، قائم‌مقام وزیر صمت اعلام کرد که به منظور نظرخواهی از دستگاه‌ها، نقشه راه تنظیم بازار کشور را برایشان ارسال کرده‌ است (بیشتر بخوانیم) .

البته ابوالفضل موسوی، ‌نماینده یزد در مجلس، اعتقاد دارد نظارت موقتی بر بازار لازم است ولی کافی نیست و بر توجه دولت به برنامه‌های طولانی‌مدت از جمله اقتصاد مقاومتی (بیشتر بخوانیم) تاکید می‌کند. برخی از کارشناسان هم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را لازمه حل مشکلات کشور می‌دانند (بیشتر بخوانیم) .

جامعه برای دوام نیازمند برنامه حمایتی بلندمدت اقتصادی است

ابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد در مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور و ضرورت حمایت دولت از مردم در بازار شب‌ عید گفت: نظارت دولت بر بازار شب عید برنامه‌ای موقتی و ناپایدار است که بیشتر به مسکن موقتی شباهت دارد، ولی در عین حال لازم و ضروری است.

بازار شب عید بازار شب عید

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: از جمله برنامه‌های حمایت موقت دولت برای شب‌ عید می‌توان به نظارت و کنترل بر قیمت‌های بازار اشاره کرد. همچنین پرداخت پاداش و عیدی یکی دیگر از برنامه‌های حمایت موقت دولت‌ است و همه دولت‌ها این برنامه را اجرا می‌کنند. ولی جامعه نیازمند برنامه‌ای جامع و بلندمدت اقتصادی است تا بتواند در اوضاع کنونی اقتصاد کشور دوام بیاورد.

پرداخت پاداش و عیدی یکی دیگر از برنامه‌های حمایت موقت دولت‌ است و همه دولت‌ها این برنامه را اجرا می‌کنند. ولی جامعه نیازمند برنامه‌ای جامع و بلندمدت اقتصادی است تا بتواند در اوضاع کنونی اقتصاد کشور دوام بیاورد.

باید اتکا به تولید داخل را تقویت کنیم

نماینده اصلاح‌طلب مردم یزد در مجلس ادامه داد: دولت باید برای حمایت از اقشارآسیب‌پذیر جامعه در شرایط بد اقتصادی هم برنامه‌ای بلندمدت و اصولی داشته باشد. آنچه به صورت دائمی و درازمدت باید اصلاح شود، بحث اقتصاد و چرخش تولید و اتکا به تولید داخلی است.

باید بتوانیم چرخه تولید را بر پایه اقتصاد مقاومتی پیش ببریم

موسوی بیوکی توضیح داد: برنامه‌های کوتاه‌مدت نظارتی‌ای که دولت باید انجام دهد عنوان شد، ولی در درازمدت باید بتوانیم بحث‌های اصلی اقتصادی را سروسامان دهیم. باید بتوانیم چرخه تولید را بر پایه اقتصاد مقاومتی و تکیه به تولید ملی و کالای داخلی پیش ببریم.

در درازمدت باید بتوانیم بحث‌های اصلی اقتصادی را سروسامان دهیم. باید بتوانیم چرخه تولید را بر پایه اقتصاد مقاومتی و تکیه به تولید ملی و کالای داخلی پیش ببریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم تاکید کرد: دولت باید با تکیه بر تولید داخلی با قاچاق کالا مقابله کند؛ یعنی برای حل موقت مشکل بازار شب عید، بازار را رها نکند که جنس قاچاق وارد کشور شود. ورود جنس قاچاق خارجی به تولید داخلی ضربه می‌زند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم در پایان گفت: بنابراین صداوسیما موظف است کالای داخلی را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کند تا مردم به خرید کالای ملی تشویق شوند. این همان حمایت از اقتصاد ملی است و دولت باید به برنامه‌های بلندمدت اقتصادی توجه بیشتری نشان دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها