«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

شعارهای اصولگرایان در دوره‌های مختلف مجلس چه بود؟

تلاش جریان اصولگرا در دوره‌های گذشته انتخابات، رسیدن به اتحاد یا حداقل یک فهرست ائتلافی بوده، اما تا به حال این خواسته محقق نشده و معمولاً بیشتر از 2 فهرست انتخاباتی در تهران داشته‌اند. بر همین اساس تعداد شعارهای انتخاباتی هم بیشتر بوده است. شعارهایی که در دوره‌های اخیر با توجه به بی‌ثبات شدن اوضاع اقتصادی، هر دوره رنگ و لعاب اقتصادی‌تری به خود می‌گیرد.

شعارهای اصولگرایان در دوره‌های مختلف مجلس چه بود؟
کد خبر: 384170
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم از پنجشنبه 24 بهمن‌ماه آغاز شد تا فقط یک گام به انتخابات دوم اسفندماه باقی بماند.

به گزارش اعتمادآنلاین، یکی از راهکارهای جریان‌ها و احزاب سیاسی ترغیب مردم برای حمایت از طریق شعارهای انتخاباتی است. معمولاً همه جریان‌ها در تمام کشورها کمپین‌های انتخاباتی خود را با یک شعار به مردم معرفی می‌کنند. این موضوع در ایران هم صادق است. جریان‌های سیاسی بر اساس تعداد لیست‌های انتخاباتی معمولاً شعارهایی دارند که سعی می‌کنند نقش تابلو کمپین انتخاباتی آنها را بازی کند.

در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جریان اصلاحات بر اساس آنچه شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان اعلام کرده به دلیل تایید نشدن چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب فهرست انتخاباتی در تهران نخواهند داشت ( بیشتر بخوانیم )؛ اما اصولگرایان که عموماً فهرست تایید صلاحیت‌های بالابلندی دارند، لیست‌های متعدد با شعارهای مختلف اعلام می‌کنند ( بیشتر بخوانیم ).

اگرچه مهم‌ترین تلاش اصولگراها در دوره‌های گذشته انتخابات، رسیدن به اتحاد یا حداقل یک فهرست ائتلافی بوده، اما تا به حال این خواسته محقق نشده و معمولاً بیشتر از 2 فهرست انتخاباتی در تهران داشته‌اند. بر همین اساس تعداد شعارهای انتخاباتی هم بیشتر بوده است. شعارهایی که در دوره‌های اخیر با توجه به بی‌ثبات شدن اوضاع اقتصادی، هر دوره رنگ و لعاب اقتصادی‌تری به خود می‌گیرد.

در ادامه، شعارهای انتخاباتی اصولگرایان را از این دوره انتخابات تا دوره سوم مجلس شورای اسلامی که طرح شعارهای انتخاباتی در کشور باب شده را خواهید خواند.

حدادعادل - شورای ائتلاف اصولگرایان

مجلس یازدهم سال 98

محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اعلام کرده فهرست انتخاباتی این ائتلاف با نام «ایران سربلند» در انتخابات مجلس پیش رو حضور خواهد یافت ( بیشتر بخوانیم ).

همچنین با توجه به تعدد فهرست‌های انتخاباتی، «ایستادگی مقابل آمریکا» و «بهبود وضعیت اقتصادی» از دیگر شعارهایی است که تاکنون از این جریان به گوش رسیده است.

لیست انتخاباتی شورای ائتلاف اصولگرایان - مجلس یازدهم

مجلس دهم سال 94

غلامعلی حدادعادل که در سال 94 سخنگوی ائتلاف اصولگرایان بود، شعار اصولگرایان در انتخابات مجلس آن سال را «معیشت، امنیت و پیشرفت» اعلام کرد.

حدادعادل - شورای ائتلاف اصولگرایان - مجلس دهم

ائتلاف بزرگ اصولگرایان - مجلس دهم

مجلس نهم سال 90

جبهه متحد اصولگرایان فعالیت رسمی خود را در سال 90 با شعار وحدت و ایدئولوژی اصولگرایی به رهبری آیت‌الله مهدوی‌کنی آغاز کرد.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی هم در این سال با شعار «عقلانیت، معنویت و عدالت» حول محور ولایت به دبیر کلی مرتضی آقا‌تهرانی پا به عرصه سیاسی کشور گذاشت.

لیست انتخاباتی اصولگرایان - مجلس هشتم

مجلس هشتم سال 86

جبهه متحد اصولگرایان با چهار شعار «پروا مکن، بشتاب، همت چاره‌ساز است»، «مجلسی دردآشنا و کارآمد»، «اقتدار ملی، اعتدال و پیشرفت» و «مبارزه با تورم، ایجاد اشتغال و تامین رفاه» به رقابت‌های انتخاباتی وارد شد.

لیست انتخاباتی اصولگرایان - مجلس هشتم

ائتلاف «رایحه خوش خدمت» یاران محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت، با شعار ضرورت خالص‌سازی جریان اصولگرا، اعلام موجودیت کرد.

مجلس هفتم سال 82

در این سال لیست «ائتلاف آبادگران ایران اسلامی» شعار «پیام آبادگران برای مردم کار است و خدمت صادقانه» را مطرح کرد.

همچنین فهرست‌های دیگر با شعارهایی چون «تعهد، تخصص و تجربه» و جملاتی از امام و رهبری درباره انتخاب نماینده اصلح ارائه شده بودند.

مجلس ششم سال 78

در مجلس ششم رقابت بین احزاب بود. از همین‌جا جریانات سیاسی ایران به صورت رسمی چهره اصلاح‌طلب و اصولگرایی به خود گرفتند و مرزبندی‌های امروزی شکل گرفت. بر همین اساس احزاب مختلف اصولگرا فهرست‌های متعددی را به عرصه رقابت‌های انتخاباتی معرفی کردند.

جامعه روحانیت مبارز و ائتلاف خط امام و رهبری شعار «مجلس ششم، تفاهم، حل مشکلات مردم»، حزب مؤتلفه اسلامی شعار «تفاهم، تعاون و توسعه»، و جمعیت ایثارگران شعار «امنیت، عدالت، رونق اقتصادی» را انتخاب کردند.

مجلس پنجم سال 74

حزب کارگزاران سازندگی که با شعار «عزت اسلامی، تداوم سازندگی، آبادانی ایران» اعلام موجودیت کرده بود، با همین شعا ر فهرست انتخاباتی خود را منتشر کرد.

جامعه روحانیت مبارز با شعار «پیروی از خط امام- اطاعت از رهبری- حمایت از هاشمی» و «عدالت اجتماعی و توسعه، مشارکت مردمی و نظارت» فهرست ارائه داد.

جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی به دبیر کلی محمد محمدی ری‌شهری هم با شعار انتخاباتی «گذر از مرحله کنونی برای رسیدن به اهداف مطلوب نظام» فهرستی 30نفره ارائه داد که نام 13 نفر از اعضای آن در فهرست جامعه روحانیت هم به چشم می‌خورد.

مجلس چهارم سال 70

در انتخابات مجلس چهارم احزاب جناح راست حمایت از دولت را در پیش گرفتند و شعار «پیروی از خط امام، اطاعت از رهبری، حمایت از هاشمی» را برگزیدند.

«پیروی از ولایت فقیه»، «اطاعت از رهبر معظم انقلاب» و «حمایت از دولت هاشمی رفسنجانی» محوری‌ترین شعارهای جناح راست در این دوره از انتخابات مجلس بود.

مجلس سوم سال 68

در انتخابات مجلس سوم مجمع روحانیون مبارز تهران از جامعه روحانیت مبارز جدا شد. لیست جامعه روحانیت مبارز که در آن سال‌ها «پیروان خط امام» نامیده می‎شدند با شعار «اسلام پابرهنگان» منتشر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها