کد خبر: 384176
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۴:۰۷:۱۸
| |

دادستانی سودان علیه «البرهان» کیفرخواست صادر نکرد

معاون دادستانی خارطوم ادعا کرد به خاطر دیدار رئیس شورای حاکمیتی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه او کیفرخواست جنائی صادر نشده است.

دادستانی سودان علیه «البرهان» کیفرخواست صادر نکرد
کد خبر: 384176
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۴:۰۷:۱۸

اعتمادآنلاین| تعدادی از وکلای سودان خواستار صدور کیفرخواست جنائی علیه «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی این کشور شده بودند.

«احمد النور» معاون دادستانی خارطوم اما در پاسخ به درخواست صدور چنینی حکمی ادعا کرد که بر اساس قانون اساسی سودان، اعضای شورای حاکمیتی و وزرا دارای «مصونیت» هستند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از النور گزارش داد که بدون اخذ اجازه از مجلس قانونگذاری سودان، نمی‌توان علیه اعضای شورای حاکمیتی، هیئت دولت، والیان ایالات یا حاکمان اقلیم‌ها، چنین حکمی صادر کرد.

اخیرا شماری از وکلای سودانی خواستار مقابله با البرهان شده و تأکید کردند که البرهان با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق کرده است که حریم هوایی سودان روی هواپیماهای صهیونیستی گشوده شود و در مقابل، نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم حذف شود.

به گفته این وکلا، البرهان ماده دو قانون تحریم اسرائیل صادره در سال 1958 را نقض کرده است. بر اساس این قانون، هیچ سودانی حق ندارد شخصا یا با واسطه، با هر هیئت یا شخصی که در اراضی اشغالی فلسطین اقامت دارد، قرارداد عقد کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها