کد خبر: 384177
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۴:۰۹:۱۰
| |

سیدمرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

نوبت مسئولان است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم وظیفه خود را با حضور حداکثری در راهپیمایی یوم الله بیست و دوم بهمن انجام دادند و حالا نوبت شفافیت و پاسخگویی مسئولان است.

نوبت مسئولان است
کد خبر: 384177
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۴:۰۹:۱۰

اعتمادآنلاین| سیدمرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: مردم همواره وفادار به انقلاب، نظام و اسلام بوده و هستند و همیشه در صحنه های مختلف از جمله در مراسم با شکوه 22 بهمن، انتخابات و دیگر مناسبت ها با حضور جدی و معنادار خود حماسه خلق کرده و می‌کنند.

وی ادامه داد: اکنون نوبت مسئولان است که پاسخگویی مناسب داشته باشند و با تلاش‌های صادقانه و مجدانه مشکلات مردم را برطرف کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بخشی از چالش های اقتصادی مملکت مربوط به تحریم ها، فشارها و محدودیت های بین المللی است.

وی افزود: ناگفته نماند خود تحریم ها منجر به این شده که کشور از خام فروشی و در آمدهای نفتی بیشتر فاصله گیردو به سمت تولید انبوه در داخل و صادرات غیر نفتی حرکت کند.

نبوی بیان داشت: اگر مسئولان زمینه های لازم را برای فعالیت های اقتصادی در جامعه فراهم کنند مردم می توانند چرخ های اقتصادی مملکت را به حرکت درآورند.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات فضای کسب و کار کشور مربوط به قوانین دست و پاگیر، بازدارنده، متعارض و غیر شفاف است و بخشی دیگر هم به مباحث بروکراسی کاذب اداری و نظایر این ربط پیدا می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئولان امروز به کمک فناوری اطلاعات می توانند به راحتی دستگاه را شفاف، روان، تسریع و در عین حال جلوی بسیاری از فسادها و رانت ها را گرفته و رضایتمندی مردم را بیش از پیش حاصل کنند.

وی افزود: بارها مسئولان قول اجرای دولت الکترونیک را به مردم داده اند اما تاکنون به نحوه باید و شاید در جامعه نمود عملی پیدا نکرده است.

نبوی اظهارداشت: مسئولان باید همت به خرج دهند تا این مهم با سرعت هرچه بیشتری در کشور عملیاتی شود.

وی گفت: متاسفانه در بدنه دستگاه های اجرایی کشوراحساس می شود کسانی که منافع نامشروعی دارند در مسیر توسعه دولت الکترونیک سد ایجاد می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر این سدها و موانع برداشته و دستگاه های اجرایی به سمت شفافیت و پاسخگویی حرکت کنند مردم به سرعت می توانند کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی را توسعه دهند.

وی ادامه داد: سیاست های کلی نظام در حوزه های مختلف تبدیل به قوانین لازم الاتباع شود و همچنین قوانین نیز به آئین نامه های اجرایی و جریان پیدا کند در دستگاه های اجرایی و قضایی متاسفانه این فرآیند مناسب و کارآمدی نیست.

نبوی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته سیاست های کلی نظام را مورد بازنگری و تنقیح قرار دهد.

وی گفت: در حال حاضر انتقاداتی به خو د سیاست های کلی هم وجود دارد در مورد اینکه حجم این سیاست ها زیاد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: سیاست های کلی باید نقش کاربردی داشته باشد و جهت های کلی را مشخص کند.

وی اظهارداشت: وقتی سیاست های کلی چنین خاصیتی داشت باید زمینه ها به نحوی فراهم شود که به سرعت قوانین مغایر با این سیاست ها اصلاح، حذف و خلاء های قانونی برطرف تا دستگاه های اجرایی بتوانند به خوبی پاسخگویی داشته باشند.

نبوی ادامه داد: در حال حاضر بطور باید و شاید نه قوانین، مقررات و آئین نامه های خوبی در مملکت وجود دارد و نه خوب اجرا می شود.

وی گفت: مردم با حضور حداکثری خود در پای صندوق های رای با انتخاب افراد شایسته، متعهد، متدین، دلسوز و فرهیخته مجلس کارآمدی تشکیل دهند تا با تصویب قوانین مناسب و تاثیر گذارو در عین حال نظارت موثر بتوان مشکلات مملکت را یکی پس از دیگر رفع کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: وقتی قانون حاکم باشد و اصل شفافیت در نظام اداری رعایت شود هم جلوی فساد و رانت گرفته و هم کسب و کارها در جامعه شکوفاتر می شود و هم برنامه های دشمن برای لطمه وارد کردن به اقتصاد کشور یکی پس از دیگر به شکست منجر خواهد شد.

«عبدالله گنجی» روزنامه نگار و کارشناس مسائل سیاسی نیز در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: مردم امروز با حضور باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن حماسه دیگری خلق و تو دهنی بزرگی به دشمنان و بدخواهان این نظام زدند.

وی افزود: دشمنان بدانند نظام جمهوری اسلامی هر روز نسبت به قبل بالنده‌تر، باشکوه‌تر و مقتدرتر به راه خود ادامه می‌دهد.

این روزنامه نگار و کارشناس سیاسی گفت: مطالبات مردم هم در ابعاد خارجی و هم در ابعاد داخلی به خوبی مشخص و در عین حال تمرکز اصلی هم بیشتر بر حوزه معیشت است.

وی افزود: آنچه در بیانیه پایانی راهپیمایی با شکوه 22 بهمن به صراحت بیان شد و همچنین نگاه مردم در فضای عمومی کشور مطرح است اینکه امید به دروازه های مملکت برای گشایش در عین حفظ هویت انقلاب اسلامی و عزت ملی در شرایط فعلی کاری نشدنی است.

گنجی بیان داشت: اصرار بر رفع مسائل و مشکلات کشور با تکیه بر ظرفیت های داخلی شاید مهمترین بخش مطالبات مردم و بیانیه پایانی راهپیمایی 22 بهمن امسال نسبت به مسئولان بود.

وی ادامه داد: مردم در حال حاضر با مشکلات و تنگناهای زیادی دست و پنجه نرم می کنند از اینرو منتظر ماندن رفع این مشکلات در خارج از دروازه های کشور وقت تلف کردن است چون دشمن با ماهیت انقلاب اسلامی مشکل اساسی دارد بدون شک مشکلاتی از مملکت برطرف نخواهند کرد.

این روزنامه نگار و کارشناس سیاسی یادآورشد: تکیه بر ظرفیت های داخلی لازمه توسعه اقتصادی است از اینرو ضرورت دارد همه در این مسیر گام بردارند.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 20 به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی «حمید رضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قرار میگیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه میتوانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها