کد خبر: 384178
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۴:۱۱:۲۷
| |

سگ رباتیک به دکل نفتی می‌رود

یک شرکت نفتی نروژی قصد دارد سگ رباتیک اسپات را برای ارتقای ایمنی کارگران در دکل‌های نفتی به کار گیرد.

سگ رباتیک به دکل نفتی می‌رود
کد خبر: 384178
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۴:۱۱:۲۷

اعتمادآنلاین| شرکت بوستون دینامیکز سگ رباتیک خود به نام«اسپات» (Spot) را سپتامبر سال گذشته رونمایی کرد. توانایی‌های جالب این ربات توجه شرکت‌های نفتی را جلب کرده که قصد دارند در آینده فرایندهای بیشتری در صنعت نفت را اتوماتیک کنند.

درهمین راستا شرکت نروژی «آکر بی پی» (Aker BP) تصمیم دارد استفاده از ربات اسپات را برای ایمن تر و کارآمدتر کردن عملیات ها در دکل‌های نفتی آزمایش کند. سگ رباتیک اسپات همراه چند ربات و پهپاد دیگر در سال جاری میلادی در دریای نروژ آزمایش می‌شوند.

این شرکت نروژی طی آزمایش‌ها عملکرد هر کدام از ماشین‌ها و قابلیت‌های خودکار آنها را برای ارتقای فرایندهای بازرسی خود آزمایش می کند.

«آکر بی پی» معتقد است ربات اسپات با استفاده از سیستم های دوربین استریو، اجتناب از موانع و همینطور حسگرهای خود می تواند نشتی گاز را ردیابی و واکنش نشان دهد.

این شرکت توانایی های مذکور را در محیط های شبیه‌سازی شده صنعت نفت و گاز آزمایش کرده و معتقد است ربات اسپات می تواند به مکان هایی برود که ورود به آنها برای انسان خطرناک است. به این ترتیب از میزان ریسک عملیات کاسته می شود در کل امنیت کارگران و تاسیسات ارتقا می یابد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها