کد خبر: 384186
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۴:۲۹:۱۵
| |

داوود محمدی، عضو فراکسیون امید مجلس:

انتخابات یک اصل در دیدگاه اصلاح‌طلبان تلقی می‌شود/ جمهوریت مدنظر امام به معنای حضور مردم در تمام صحنه‌ها بود

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اساسا انتخابات به عنوان یک اصل در دیدگاه اصلاح‌طلبان تلقی می‌شود. البته از ابتدای انقلاب بر مردم‌سالاری و حضور مردم تاکید می‌شد. جمهوریت نیز مورد نظر امام(ره) بود. جوان‌ترها هم حتما خوانده‌اند که علیرغم اینکه خیلی‌ها مخالفت می‌کردند و می‌گفتند همان اسلام کافی است و حکومت اسلامی داشته باشیم اما امام(ره) بر جمهوریت تاکید داشتند و جمهوریت مدنظر امام به معنای حضور مردم در تمام صحنه‌ها بود.

انتخابات یک اصل در دیدگاه اصلاح‌طلبان تلقی می‌شود/ جمهوریت مدنظر امام به معنای حضور مردم در تمام صحنه‌ها بود
کد خبر: 384186
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۴:۲۹:۱۵

اعتمادآنلاین| داوود محمدی، عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس، در پاسخ به این سوال که از آنجایی که در این ایام بحث لیست دادن یا لیست ندادن اصلاح‌طلبان برای انتخابات پیش رو مطرح است، فکر می‌کنید نهایتا تصمیم این جریان چه خواهد بود؟ گفت: اصلاح‌طلبان جمعیتی هستند که به لحاظ اعتقاد به تحول فکری و توسعه همه‌جانبه در کشور ممکن است در روند کار به اختلاف سلیقه‌هایی نیز بر بخورند.

نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: امر مسلمی که در دیدگاه همه اصلاح‌طلبان حاکم است این است که مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور باید با یک عقلانیت و تدبیر و برنامه‌ریزی حل شود و توسعه به معنای علمی آن تعریف شود و ما در این چارچوب حرکت کنیم به نحوی که اقتدار و امنیت و مشروعیت و منافع ملی کشور حفظ شود.

عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: اینکه گاهی اوقات این صحبت‌ها (لیست دادن یا ندادن) مطرح می‌شود ما نباید آن را خیلی تعجب برانگیز بدانیم. اما در عین حال اجماع اصلاح‌طلبان تا این لحظه حضور در انتخابات است.

وی افزود: اساسا انتخابات به عنوان یک اصل در دیدگاه اصلاح‌طلبان تلقی می‌شود. البته از ابتدای انقلاب بر مردم‌سالاری و حضور مردم تاکید می‌شد. جمهوریت نیز مورد نظر امام(ره) بود. جوان‌ترها هم حتما خوانده‌اند که علیرغم اینکه خیلی‌ها مخالفت می‌کردند و می‌گفتند همان اسلام کافی است و حکومت اسلامی داشته باشیم اما امام(ره) بر جمهوریت تاکید داشتند و جمهوریت مدنظر امام به معنای حضور مردم در تمام صحنه‌ها بود.

محمدی گفت: بنابراین در حال حاضر برای اصلاح‌طلبان بحث انتخابات، حضور مردم و نمایندگی بسیار جدی است و به عنوان یک اصل مورد نظرشان است. البته باید الزامات آن فراهم شود. وقتی از حضور مردم سخن می‌گوییم، حاکمیت باید با تمام وجود آن را در صحنه متجلی کند. اصلاح‌طلبان اعتقاد به حضور در انتخابات و حضور پرشور و همه‌جانبه پای صندوق‌های رای دارند.

نماینده اصلاح‌طلب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست اصلاح‌طلبان این است که حاکمیت این زمینه را فراهم کند تا مردم بتوانند حضور پیدا کنند. امیدواریم این شرایط هم ایجاد شود و ما شاهد یک انتخابات پرشور باشیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ما مشکلات عدیده‌ای در کشور داریم، گفت: به لحاظ سیاست خارجی اشکالاتی وجود دارد و استکبار با تمام وجود می‌خواهد به نظام ضربه بزند، بنابراین ما باید این حربه را از دست آنان بگیریم و بهترین راه‌حل آن هم حضور همه‌جانبه مردم و دفاع مردم از نظام است و اینکه برای حل مشکلات‌شان اقداماتی صورت بگیرد.

محمدی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که از مدت‌ها پیش شاهد تلاش اصلاح‌طلبان از جمله احمد مازنی جهت گفت‌و‌گو با سایر نهادها و شخصیت‌های کشور بوده‌ایم، در این بازه زمانی تعاملات اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان چگونه انجام شده است؛ گفت: از مدت‌ها قبل و تقریبا از اوایل مجلس دهم بود که این بحث گفت‌و‌گو مطرح شد و اعضای فراکسیون امید هم پیش‌قدم شدند و این کار را شروع کردند و آقای عارف نیز به شدت استقبال و کمک کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: در این راستا جلساتی تشکیل شده و می‌شود و در این جلسات تفاهم‌هایی نیز صورت گرفت و بسیار هم مفید بود و همچنان هم ادامه دارد. بنابراین ما معتقدیم که یکی از راه‌حل‌های اساسی برای رفع اختلافات و ایجاد هماهنگی همین گفت‌و‌گو‌ها است. این گفت‌و‌گوها وجود داشته و آقای عارف نیز همواره استقبال کرده‌ و در مجامع مختلف به طور رسمی با بسیاری از آقایان در ارتباط است و گفت‌و‌گو می‌کند و سیاست‌شان هم سیاست خوبی بوده که تا به امروز نیز موثر بوده است.

وی در پایان گفت: مجلس و امیدی‌ها در ارتباط با شورای نگهبان هم خوب برخورد کردند و امیدواریم این همراهی و همدلی در تصمیمات‌ نیز متجلی شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها