کد خبر: 384193
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۴:۴۱:۴۵
| |

سازمان ملل: اقدامات یکجانبه ترامپ و نتانیاهو روند صلح را نابود می‌کند

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه ضمن هشدار نسبت به خطرات تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، بر پایبندی سازمان ملل به راهکار دو کشوری تاکید کرد.

سازمان ملل: اقدامات یکجانبه ترامپ و نتانیاهو روند صلح را نابود می‌کند
کد خبر: 384193
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۴:۴۱:۴۵

اعتمادآنلاین| نیکولای ملادینف، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه در جریان سخنرانی خود در نشست شورای امنیت درباره طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرد: روزهای پس از رونمایی از معامله قرن که دولت فلسطین با آن مخالف است و مسئولان اسرائیلی از آن استقبال کرده‌اند، شاهد رخدادهای خشونت‌بار در کرانه باختری (از جمله قدس شرقی)، نوار غزه و اطراف آن بودیم.

ملادینف هشدار داد که هرگونه تنش یا اقدامات تحریک‌آمیز وضعیت را پیچیده‌تر خواهد کرد و این مسأله تنها در راستای منافع کسانی است که می‌خواهند مردم را به سمت افراط‌گری سوق بدهند و تلاش‌ها برای تحقق صلح را از بین ببرند.

او همچنین گفت: مسئولان اسرائیلی پس از رونمایی از معامله قرن از رویکرد اسرائیل مبنی بر الحاق بخش‌های گسترده‌ای از کرانه باختری و غور اردن خبر دادند و آمریکا اعلام کرد که از اجرای این طرح حمایت می‌کند.

این مسئول سازمان ملل تاکید کرد: اقدامات یکجانیه ترامپ و نتانیاهو هرگز به حل نزاع میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان کمکی نمی‌کند و روند صلح را از بین خواهد برد.

ملادینف عنوان داشت: سازمان ملل ملل به همکاری با اسرائیلی‌ها و فلسطینیان و شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای برای تحقق صلح عادلانه و دائم پایبند است و این هدف تنها از طریق راهکار تشکیل دو کشوری محقق خواهد شد.

او گفت: ما امروز به اراده سیاسی برای بازگرداندن اسرائیلی‌ها و فلسطینیان به میز مذاکرات نیاز داریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها