کد خبر: 384226
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۵:۵۷:۰۵
| |

محسن‌غرویان، مدرس فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم:

مردم، ولی نعمت ما هستند/ شرایط باید طوری مدیریت شود که زمینه‌های حضور مردم در انتخابات بیشتر شود

مدرس فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم گفت: روز برگزاری انتخابات در حالی از راه می‌رسد که متاسفانه مردم به نوعی ناامید و دلسرد هستند. به هر حال مشکلاتی در یک‌سال و چند ماه اخیر به مردم تحمیل شد، به طوریکه قشر پایین جامعه به معنای واقعی سختی‌های زیادی را متحمل شد.

مردم، ولی نعمت ما هستند/ شرایط باید طوری مدیریت شود که زمینه‌های حضور مردم در انتخابات بیشتر شود
کد خبر: 384226
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۵:۵۷:۰۵

اعتمادآنلاین| محسن‌غرویان، مدرس فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: البته شما روزنامه‌نگاران اگر از خود مردم بپرسید، حتما از علاقه‌شان برای رای دادن و شرکت در هر اتفاق دیگری که به کشورشان ربط دارد، خواهند گفت. آن‌ها همیشه از دولت‌شان، حکومت‌شان و نظام سیاسی‌شان حمایت‌های همه‌جانبه‌ای داشتند. اما باید پذیرفت شرایط، شرایطی است که جامعه سئوال‌هایی از مسئولان دارد و می‌خواهد بداند، دلیل واقعی مشکلات که اتفاقا زیاد هم هستند، چیست و چرا وضعیت عادی نمی‌شود.


غرویان ادامه داد: در این فضا لازم است، حداقل تصمیم‌گیری‌های نهاد‌های حکومتی به گونه‌ای باشد که موجب رضایت افکار عمومی فراهم شود. امروز در خبر‌ها دیدم، آقای کدخدایی از تایید احتمالی یکسری از کاندیدا‌های ردصلاحیت شده خبر داده بود. به نظر من اگر شورای محترم نگهبان تغییر رویه بدهد، بخش زیادی از ایرانی‌ها رغبت لازم برای حضور در صندوق‌های رای را خواهند داشت.


فعال سیاسی نزدیک به اصلاح‌طلبان تصریح کرد: نظام امروز شرایطی دارد که به انتخاباتی با رای‌های زیاد احتیاج مبرم دارد. دقیقا به همین دلیل، همه باید هر کاری که لازم است، انجام بدهند تا بلکه جمهوری اسلامی در آغاز چهل و دومین سال حیاتش، به دنیا نشان بدهد هر چقدر که تحریم و تهدید کنند، بازهم نمی‌توانند مردم ایران را نسبت به نظام بدبین کنند.


محسن غرویان در پایان صحبت‌هایش گفت: انتخابات سرد و آمار پایین، نشان‌دهنده نارضایتی مردم است که معلوم است، چنین حالتی آثار خوبی نمی‌تواند داشته باشد. امام خمینی بار‌ها فرمودند:، مردم، ولی نعمت ما هستند. به همین دلیل شرایط باید طوری مدیریت شود که زمینه‌های مردم بیشتر شود.

منبع: پارسینه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها