فرامرز توفیقی، رییس شورای عالی دستمزد:

30 درصد از جامعه تحصیل کرده به صورت انتخابی ترک کار کردند

رییس شورای عالی دستمزد گفت در کشور ما دلال‌ها و رانت‌خواران پولدار می‌شوند اما تولیدکنندگان و کارآفرینان با مصائب مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

30 درصد از جامعه تحصیل کرده به صورت انتخابی ترک کار کردند
کد خبر: 384234
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۶:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| فرامز توفیقی، رییس کمیته شورای عالی دستمزد، با اشاره به فاصله زیاد بین حداقل حقوق دستمزد کارگران و هزینه سبد معیشتی خانوار گفت: به دلیل حقوق پایین بسیاری از تحصیل کرده‌های کشور تمایلی به کارکردن در واحد‌های تولیدی و دریافت حداقل حقوق کارگری را ندارند.


او ادامه داد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که 30 درصد از جامعه تحصیل کرده به صورت انتخابی ترک کار کرده اند و بعه سراغ کار‌هایی همچون واسطه گری، دلالی، ویزوتوری و تاکسی‌های اینترنتی رو آوردند. شغل‌هایی که هیچ نقش در تولید ناخالص داخلی ندارد.


رییس شورای عالی دستمزد از رواج نوعی نگاه ضد ارزش به کار در واحد‌های تولیدی، گفت: این نگاه از آنجا ناشی می‌شود که درکشور ما دلال‌ها و رانت‌خواران پولدار می‌شوند، اما تولیدکنندگان و کارآفرینان با مصائب مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.


او با اشاره به آمار بالای نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده، گفت: درحالی که نرخ بیکاری کل حدود 11 درصد است، این نرخ بین تحصیلکرده‌ها بویژه زنان تحصیلکرده بیش از دو برابر نرخ بیکاری کل است.


توفیقی با بیان اینکه تقاضای برای اشتغال در بخش خدمات روبه افزایش است، سهم این بخش از اشتغال کشور را 49.1 درصد اعلام کرد و گفت:: بیش از 12 میلیون نفردر بخش خدمات مشغول بوده‌اند که نسبت به تابستان پارسال 0.4 درصد بیشتر شده است.


آنگونه که آمار‌ها نشان می‌دهد سهم صنعت در اشتغال کشور 32 درصد و سهم کشاورزی هم در اشتغال کشور 19 درصد بوده است.


منبع: پارسینه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها