کد خبر: 384235
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۶:۱۹:۰۰
| |

آغاز شانتاژ و بداخلاقی‌ در انتخابات فوتبال/ آیا منافع ملی ذبح می‌شود؟

تلاش‌های فساد انگیز برخی افراد دی‌نفوذ در فوتبال، وارد فاز اجرایی شده تا با تطمیع اعضای مجمع و و تهدید حاکمیت باردیگر با سیاست‌ فشار نخ‌نمای تعلیق فوتبال به اهداف فردی خود برسند، موضوعی که برای صیانت از قدرت‌طلبی‌ها شخصی برخی افراد، درایت و هوشیاری و اقدام قاطع و فوری وزارت ورزش، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و حتی نهادهای نظارتی و قضایی را می‌طلبد.

آغاز شانتاژ و بداخلاقی‌ در انتخابات فوتبال/ آیا منافع ملی ذبح می‌شود؟
کد خبر: 384235
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۶:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| انتخابات فدراسیون فوتبال موضوع داغ حال این روزهای فوتبال کشور است، موضوعی که فوتبال دوستان با حساسیت زیاد آن را دنبال می‌کنند، ولی آنچه در هیاهوی انتخابات پنهان است تلاش برخی مدیران صاحب قدرت در فوتبال برای ادامه حضور خود در راس هرم مدیریتی فوتبال کشور است، تلاشی که ممکن است اگر مسئولان ذی‌صلاح مقابل آن هوشیار نباشند بار دیگر به قیمت حضور افراد بی‌کفایت و یا تعلیق فوتبال ایران تمام شود.

برخی از مدیران فوتبال از روزهای گذشته برخی اقدامات پیدا و پنهان را در پروژه انتخاباتی خود کلید زده‌اند که نه تنها خطرناک و قابل پیگیری است بلکه این رفتارها اگر بررسی و پیگیری نشود، می‌تواند زمینه ایجاد رانت و فساد در انتخابات را رقم بزند. مجموعه اقداماتی که در یک پازل خطرناک طراحی و توسط برخی افراد شناخته شده به آرامی و پیوسته در حال اجراست.

برخی از بداخلاقی‌ها اخیر در موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال به این شرح است:

1- کاندیدا شدن و همزمان ائتلاف با سایر کاندیداها:

اقدامی که بصورت آشکارا در پروژه ثبت‌نام‌ها کلید خورده و ظاهرا به توصیه اعضای حاکم بر فوتبال در حال پیگیری و اجرا است.

طراحان این پروژه به دنبال آن هستند تا ضمن ائتلاف با افرادی که سابقا در فوتبال حضور داشته‌اند و اکنون کاندیدای ریاست شده‌اند زمینه حضور چند لایه افرادی خاص در انتخابات فوتبال را رقم بزنند.

اقدامی که عملا تقابل با قوانین جاری است و قدرت نمایی در مقابل دستگاه قضایی و بازرسی محسوب می‌شود.

2- ایجاد فضای دوقطبی در فوتبال:

باند حاکم بر فوتبال در سال‌های گذشته، حسب تجربه سال‌ها حضور خود بر فوتبال به خوبی آموخته است که در هر زمان و به بهانه‌های غیر مستند و ذهنی و بر اساس منافع فردی به فضای دو قطبی «استقلال فوتبال» و «دخالت دولت» و در نهایت با تهدید ارجاع موضوع به فیفا، منافع فردی خود را در ساختار فوتبال ره‌گیری و دنبال کند.

این جریان هم چنین از یک طرف «حاکمیت کشور» و از یک سوی دیگر «مدیریت در فوتبال» را با این اقدامات زیر سوال می‌برد.

بر اساس این سیاست آنها همواره تلاش کرده‌اند که هیات‌ها را از دخالت مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها بترساند، تا این افراد حاضر به همراهی با آنها شوند. موضوعی که از مدت‌ها پیش در بحث انتخابات آتی فوتبال کلید خورده و هم‌چنان تا سرانجام مقصود طراحان آن، بدون توجه به مصالح ملی در حال انجام است.

3- تطمیع برخی اعضاء مجمع:

اخیر اقدامات خارج از شأن و حیثیت انتخابات فوتبال از سوی برخی افراد ذی‌نفوذ برای تطمیع اعضا مجمع فدراسیون انجام شده که این مهم می‌تواند از نیت پلید پنهان برای رسیدن به مقصود با هر ابزاری پرده بردارد.

دادن کارت هدیه، بن کت و شلوار و بسته های ورزشی به برخی اعضای مجمع از جمله مواردی است که از ادامه تلاش‌های فسادانگیز این افراد برای تداوم استیلای خود بر دلارهای فوتبال مظلوم ایران حکایت دارد، اقدامی که ورود فوری نهادهای نظارتی از جمله کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال را می‌طلبد تا سلامت انتخابات آتی فوتبال تضمین شود.

4- تهدید قوه قضائیه به اخلال در روند انتخابات:

متاسفانه برخی از افراد باند حاکم بر فوتبال، اخیرا با طرح برخی بهانه‌ها تلاش می‌کنند سازمان بازرسی کل کشور را به عنوان نماد اجرای عدالت اجرایی در دستگاه قضایی و در برخورد با فساد و عدم اجرای مصوبات قانونی وادار به عقب نشینی در رابطه با حضور بازنشستگان در هیات رئیسه فدراسیون کنند، اقدامی که لازم است دستگاه قضایی با اقتدار در مقابل این بی‌قانونی و تفسیرهای فردی و منفعت‌طلبانه این افراد ایستادگی کند، چرا که در غیر این صورت بدعت جدیدی در ورزش کشور رقم خواهد خورد که سنگ را روی سنگ بند نخواهد کرد.

امید است با حضور به موقع و مقتدرانه وزارت ورزش و جوانان و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال، ضمن جلوگیری از اقدامات فسادساز برخی افراد - که نمونه‌ای از آن ذکر شد - تلاش شود که از دخالت برخی افراد برای تغییر جریان قانونمدار انتخابات فوتبال جلوگیری کرده و زمینه اجرای مقررات و عدالت انتخاباتی با هدف اعتلای فوتبال و ورزش کشور را فراهم شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها