کد خبر: 384255
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

یک کارشناس عراقی مطرح کرد:

نیروهای بین‌المللی در میادین بغداد مستقر می‌شوند؟

در عراق زمزمه‌هایی از استقرار نیروهای امنیتی چندملیتی برای محافظت از معترضان به گوش می‌رسد.

نیروهای بین‌المللی در میادین بغداد مستقر می‌شوند؟
کد خبر: 384255
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در عراق زمزمه‌هایی از استقرار نیروهای امنیتی چندملیتی برای محافظت از معترضان به گوش می‌رسد.

به گزارش اعتمادآنلاین، شبکه تلویزیونی السومریه با اعلام این خبر به نقل از یک کارشناس امنیتی عراقی مدعی شد: در حالی که نخست‌وزیر جدید عراق درگیر پرونده بغرنج اخراج نیروهای بیگانه از این کشور است، تلاش‌هایی برای واگذاری تامین امنیت تظاهرات‌کنندگان به نیروهای خارجی در حال انجام است.

تظاهرات اعتراض‌آمیز نسبت به فساد و رانت‌خواری در عراق که از چهار ماه پیش در این کشور آغاز شده، گرچه سمت و سوی جدیدی به خود گرفته، اما همچنان ادامه پیدا کرده است.

تاکنون این اعتراضات صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته و با اینکه معترضان دولت را به قلع و قمع تظاهرات‌کنندگان متهم می‌کنند، دولت هر نوع دخالت خود را در این اقدامات رد می‌کند.

از سوی دیگر یک نماینده پارلمان عراق خبر داد: سازمان ملل متحد به بغداد اعلام کرده است که اگر قصد دارد انتخابات را پیش از موعد برگزار کند، باید هشت ماه زودتر به این سازمان اطلاع دهد.

ستار الجابری، عضو پارلمان عراق از جریان الحکمه، در این باره به رسانه‌های عراقی گفت: با توجه به اینکه عراق 18 حوزه انتخابیه خود را به حدود 100 حوزه رسانده، سازمان ملل متحد نیازمند آماده‌سازی‌های زیادی برای برگزاری این انتخابات است.

اینها در حالی مطرح می‌شود که به گفته جابری، بسیاری از جریان‌های عراقی تمایلی به برگزاری انتخابات پیش از موعد ندارند، زیرا بسیاری از امتیازات آنها را که از طریق این انتخابات کسب کرده‌اند از بین خواهد برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها