میلان – یوونتوس؛ هم‌تراز با اسکودتو

میلان و یوونتوس هرکدام در جام‌حذفی انگیزه متفاوتی دارند و در پی کسب جام هستند.

میلان – یوونتوس؛ هم‌تراز با اسکودتو
کد خبر: 384299
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۰۹:۳۹:۵۵

اعتمادآنلاین| امشب از ساعت 23:15 در ورزشگاه سن‌سیرو جدال رفت نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا آغاز خواهد شد. میلان و یوونتوس در حالی به مصاف هم خواهند رفت که برای یکی تنها جام در دسترس است و دیگری دوست دارد مثل سری A در جام حذفی هم مدعی قهرمانی باشد. در هر صورت قهرمانی در کوپا ایتالیا برای تیم‌های سرزمین چکمه کم از اسکودتو ندارد.

میلان؛ تنها دلخوشی


حال میلان هنوز هم خوبِ خوب نیست. چند هفته‌ای شکست نخوردند تا اینکه یک نیمه در شهرآورد هرچه داشتند را از دست دادند. باخت ناباورانه مقابل اینتر وقتی پیش بودند نشان داد وضعیت دفاعی روسونری تعریفی ندارد. حالا باید در جام‌حذفی به مصاف یوونتوس بروند که آن‌ها هم در خط حمله پرستاره هستند. داستان جام حذفی فرق می‌کند و حداقل 180 دقیقه نبرد است. نبردی که باید برای هر دقیقه‌ای حساب و کتاب داشت. بسیاری هنوز اعتقاد دارند استفانو پیولی مربی مناسب میلان نیست و غیرممکن است تیمش حتی از تیم گتوزو هم بهتر باشد. در هر صورت او در ادامه فصل هم به کارش ادامه خواهد داد و هواداران مجبورند تحملش کنند. تنها دلخوشی میلان و تنها امیدشان جام گرفتن در همین کوپا ایتالیاست. رقابت در سری A فشرده است و مشخص نیست حتی بتوانند سهمیه لیگ اروپا را بگیرند، سهمیه‌ای که برای این فصل از آن انصراف دادند تا نشان دهند دنبالش نیستند. میلان در 9 سال گذشته فقط یک سوپرجام برده و حق این تیم پرهوادار نیست که تا حد تیمی متوسط تنزل پیدا کند.

یوونتوس؛ روحیه بگیر


وضعیت بانوی پیر بحرانی نیست، اما کمبود‌هایی دارند که شاید در قیاس با فصول گذشته با مکس آلگری به چشم بیاید. تیمی که خط دفاعی نقطه قوتش بود حالا با وجود خرید ستاره‌ای مثل دی‌لیخت در فاز دفاعی تعریفی ندارد. تیمی که خانه و بیرون از خانه برایش فرقی نمی‌کرد و همه را می‌برد حالا در 5 بازی اخیرش بیرون از تورین 3 شکست داشته. تیمی که وقتی گل می‌زند نمی‌تواند از برتری‌اش حفاظت کند. روزنامه «توتواسپورت» صراحتاً به مائوریتسیو ساری هشدار داد این روش بازی کردن تیم او برای قهرمانی و موفقیت کارساز نیست. در هر صورت یووه تیمی پرستاره است که جز قهرمانی توقعی از آن‌ها نمی‌رود، چه در سری A و چه در کوپا ایتالیا. رقابت در سری A که داغ شده و در کوپا ایتالیا هم فعلاً با میلان نبرد خواهند کرد. در جدال با روسونری می‌توانند پیروز شوند و روحیه بگیرند. هرچه باشد در 9 بازی گذشته این رقیب را برده‌اند و سال‌هاست که به‌ندرت از روسونری شکست خورده‌اند. امشب جدال سن‌سیرو می‌تواند نقطه عطفی برای ادامه فصل یوونتوس باشد.

آخرین جدال


در بازی رفت این فصل سری A تک گلِ دیبالا باعث شد یوونتوس با یک گل مقابل میلان پیروز شود.

آمار بازی


288) 288 بازی رسمی و غیررسمی بین میلان و یوونتوس برگزار شده که یووه 108 بازی را برده، سهم میلان 94 برد بوده و 86 بازی هم مساوی شده است.


25) در کوپا ایتالیا این دو تیم 25 مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که 11 بازی را یووه برده و 7 برد سهم میلان شده، در حالی که 7 بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.


9) به طرز شگفت‌انگیزی میلان در سال‌های اخیر مقابل یووه ناکام بوده. 9 بازی متوالی است که یوونتوس پیروز این نبرد می‌شود.


3) آخرین برد میلان برابر یوونتوس به ماه اکتبر سال 2016 برمی‌گردد، یعنی 3 سال و حدوداً 4 ماه قبل.


2) از 20 بازی آخر میلان و یوونتوس فقط 2 بازی را بانوی‌پیر نبرده که یکی با شکست این تیم همراه شده و دیگری مساوی شده است.


35) آخرین برد میلان در جام حذفی مقابل یوونتوس به حدود 35 سال قبل برمی‌گردد. در یک‌چهارم نهایی این تورنمنت در فصل 1985-1984 روسونری پیروزی نبرد با یووه شد و تا فینال رسید که در فینال از سمپدوریا باخت.


13) یوونتوس با 13 قهرمانی پرافتخارترین تیم کوپا ایتالیا است، در حالی که میلان در این تورنمنت 5 جام کسب کرده که آخرین آن‌ها به سال 2003 برمی‌گردد.

ترکیب احتمالی دو تیم


میلان: دوناروما، کالابریا، موساکیو، رومانیولی، هرناندس، کاستیخو، کِسیه، بن‌ناصر، چالهان‌اوغلو، ربیچ و ایبراهیموویچ


یوونتوس: بوفون، کوادرادو، دی‌لیخت، بونوچی، ساندرو، بنتانکور، پیانیچ، رابیو، رمزی، دیبالا و رونالدو

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها