کد خبر: 384349
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۱۲:۱۱:۴۷
| |

سیدابوالفضل موسوی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی:

منافع ملی باید در اولویت نمایندگان باشد/ پاک‌دست بودن از شاخص‌های مهم نمایندگی است

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم باید در انتخاب خود شاخص‌های یک نماینده‌ کارآمد را در نظر گرفته و به فردی پاک‌دست و متعهد برای به‌دوش کشیدن وظایف نمایندگی رای دهند.

منافع ملی باید در اولویت نمایندگان باشد/ پاک‌دست بودن از شاخص‌های مهم نمایندگی است
کد خبر: 384349
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۱۲:۱۱:۴۷

اعتمادآنلاین| سیدابوالفضل موسوی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس قانون، اختیاراتی از قبیل قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین به نمایندگان مجلس داده شده است و همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره داشتند پاک‌دست و متعهد بودن فردی که بر کرسی مجلس شورای اسلامی می‌نشیند و این اختیارات به او داده می‌شود حائز اهمیت است.

وی در ادامه اظهار کرد: هر فردی که از هر شهری به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کند در گام اول باید خود را نماینده ملت بداند و مسائل ملی باید در اولویت تمام نمایندگان قرار بگیرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اختیارات نمایندگان مجلس، مدیران دولتی و وزرای کابینه روابط خوبی را با نمایندگان برقرار می‌کنند. اگر نمایندگان خویشتنداری کنند و وظیفه قانونی خود را به درستی انجام دهند ما شاهد چرخش فعالیت‌ در بین مجلس شورای اسلامی و دولت خواهیم بود و قطعا بسیاری از مسائل حل می‌شود. اگر مجلس و دولت به خوبی عمل کنند قوه قضاییه در مسائل دولتی کمتر ورود خواهد کرد.

موسوی در ادامه تاکید کرد: مردم باید شاخص‌هایی از قبیل شجاع بودن، متعهد بودن، برنامه‌محور بودن و تخصص‌گرا بودن کاندیداهای انتخابات را در نظر گرفته و پای صندوق‌های رای بروند. نماینده منتخب در مجلس شورای اسلامی می‌تواند در خصوص حوزه‌ انتخابیه خود، مسائل ملی و فراملی، مسائل خود را در چارچوب چشم‌اندازهای جمهوری اسلامی مطرح کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صحبت کردن نمایندگان و ورود آنان به مسائل در چارچوب چشم‌انداز جمهوری اسلامی بلامانع است، اما نمایندگان و کاندیداهای انتخاباتی نباید فراتر از وظایف نمایندگی صحبت کنند و به دنبال کسب رأی باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها