کد خبر: 384381
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۱۳:۲۲:۳۸
| |

افتتاح 8 کیلومتر دیگر از متروی تبریز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اعلام کرد: با افتتاح 8 کیلومتر دیگر از خط یک متروی تبریز، تمامی مسیر 17.2 کیلومتری این خط در حال ارائه خدمات به مردم این کلانشهر است.

افتتاح 8 کیلومتر دیگر از متروی تبریز
کد خبر: 384381
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۱۳:۲۲:۳۸

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه افتتاح 8 کیلومتر از خط یک متروی تبریز که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور صورت گرفت، افزود: فاز سوم خط یک متروی تبریز در حد فاصل میدان ساعت تا لاله به طول حدود هشت کیلومتر افتتاح شد و این خط به طول 17.2 کیلومتر با دارابودن 18 ایستگاه با تعریف سه فاز از منطقه ائل گلی آغاز شده و تا منطقه لاله ادامه دارد.

او با بیان اینکه متروی شهر تبریز دارای چهار خط مصوب به طول 69 کیلومتر است، گفت: عملیات اجرای خط دو قطار شهری تبریز از محله قراملک در غرب تبریز شروع شده و این خط در نهایت به نمایشگاه بین‌المللی در شرق تبریز ختم می شود و طول این خط 22.4کیلومتر و شامل 20 ایستگاه است که دارای پیشرفت 15 درصدی می باشد.

او اضافه کرد: از محل 315واگن (63 رام) قرارداد منعقده با کارخانه پوژن چین، 100 واگن ساخت کشور چین تحویل شده که 40 واگن ( 8رام قطار ) تحویل تبریز شده است و بقیه واگنها در کارخانه ایریکو بصورت ساخت داخل دردست انجام است که عملیات ساخت و رنگ بدنه 4 رام پایان یافته و در مرحله تست می باشد و از محل طرح تامین 2000 دستگاه واگن مترویی برای کلانشهرها هم 125 دستگاه واگن برای متروی تبریز در نظر گرفته شده است.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، او افزود: دولت تاکنون بیش از 850 میلیارد تومان برای توسعه متروی تبریز از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای پرداخت نموده و برای تکمیل خطوط یک و دو قطار شهری تبریز تاکنون هزارو 50 میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین 50 درصدی دولت منتشر شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها