ماکرون خلیفه حفتر را به الیزه دعوت کردذ

رئیس جمهوری فرانسه، به طور رسمی از خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی برای بازدید از فرانسه دعوت به عمل آورد.

ماکرون خلیفه حفتر را به الیزه دعوت کردذ
کد خبر: 384407
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، به طور رسمی از خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی برای بازدید از فرانسه دعوت به عمل آورد.خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر مطبوعاتی خلیفه حفتر اعلام کرد این فرمانده در بنغازی با کریستوف فارنو، رئیس بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی در وزارت خارجه فرانسه دیدار کرده است. فارنو دعوتنامه رسمی را به حفتر تحویل داده است.

این در حالی است که فائز السراج، نخست وزیر لیبی، در ملاقات با لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا از جامعه بین المللی خواست تا از تصمیمات گرفته شده در کنفرانس برلین احترام بگذارند.

در بیانیه پایانی نشست برلین بر لزوم برقراری آتش‌بس در لیبی و تشکیل دولت متحد و لزوم عدم مداخله در امور لیبی تأکید شد. دو طرف درگیر در لیبی با تشکیل کمیته نظامی برای پیگیری آتش‌بس موافقت کردند.

با وجود اعلام آتش بس همیشگی توسط کنفرانس برلین، نیروهای خلیفه حفتر به حملات خود ادامه دادند.

لیبی از زمان سقوط نظام معمر قذافی در سال 2011 در آشوب و بحران به سر می‌برد و اخیرا نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی عملیاتی را علیه دولت توافق ملی لیبی در طرابلس آغاز کردند که موجب درگیری‌های شدید میان دو طرف شده است. ترکیه نیز برای حمایت از نیروهای دولت توافق ملی لیبی مستشارانی را به این کشور اعزام کرده است و از آن سو امارات و مصر از نیروهای حفتر حمایت می‌کنند. بعد از میانجیگری روسیه و ترکیه دو طرف آتش‌بس اعلام کردند اما همچنان درگیری‌ها ادامه دارد و آتش‌بس نقض می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها