کد خبر: 384420
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۱۵:۱۴:۰۲
| |

ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در عراق:

بغداد برای خرید سامانه اس 400 اقدام نکرده است

سفیر روسیه در عراق امروز (پنجشنبه) تاکید کرد که عراق تاکنون برای خرید سامانه موشکی اس 400 روسیه هیچ درخواستی ارایه نکرده است.

بغداد برای خرید سامانه اس 400 اقدام نکرده است
کد خبر: 384420
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۱۵:۱۴:۰۲

اعتمادآنلاین| ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در عراق گفت: با توجه به رخدادهای اخیر، علاقه به خرید سامانه موشکی اس 400 روسیه در عراق بیشتر شده، اما هنوز صحبت کردن درباره عملی ملموس در این خصوص زود است.

وی خاطرنشان کرد که ارتش عراق متقاعد و علاقه مند به استفاده از سلاح های روسیه است، زیرا این سلاح ها در میادین نبرد کارایی و کیفیت خود را نشان داده اند.

دیپلمات روس افزود: روسیه همچنان به ارتقا توانمندی های دفاعی عراق کمک می کند، به ویژه اینکه تسلیحات روسی مناسب برای همه ارتش های جهان از جمله بخش پدافند هوایی است.

ماکسیموف تاکید کرد که اگر درخواست جدی در خصوص سامانه های موشکی اس 400 از عراق دریافت کنیم به طور جد به آن اهتمام می دهیم.

سفیر روسیه همچنین گفت که مسکو در انتظار سفر دوستان عراقی برای بازدید از نمایشگاه تسلیحات روسیه موسوم به «ماکس و آرمیا 2020» است.

«کریم علیوی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق 23 دی گذشته اعلام کرد که بغداد به سامانه های دفاع هوایی قوی نیاز دارد و آمریکایی ها بارها عراق را در این خصوص ناامید کرده اند و آنها در تهیه سلاح های لازم به دولت عراق کمک نمی کنند.

نماینده پارلمان عراق افزود: سه ماه پیش نماینده بغداد برای خرید اس 400 از روسیه دیدار و با مقام های این کشور مذاکره کرد، اما بحران سیاسی در عراق و استعفای نخست وزیر سبب توقف این مذاکرات شد.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به تنش شدید در خاورمیانه و تقاضای نیروهای خارجی برای ترک عراق، پارلمان این کشور به نخست وزیر برای خرید سامانه دفاع هوایی از روسیه یا از هر منبع دیگری اجازه داده است.

پیش از این نیز «محمد رضا»، رئیس کمیته دفاع و امنیت پارلمان عراق اعلام کرده بود که بغداد مذاکرات با مسکو را برای خرید سامانه های موشکی آغاز کرده است.

عراق از سال 2017 میلادی سعی در خرید سامانه های دفاع هوایی روسیه دارد، اما تهدید آمریکا به تحریم های اقتصادی همچنان مانع اصلی بر سر خرید این سامانه ها است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها