کد خبر: 384454
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

وحشت برای مغز مفید است

به اعتقاد دانشمندان فنلاندی، مشاهده فیلم‌های ترسناک می‌تواند فعالیت‌ مغزی انسان را تقویت کند. با افزایش میانگین نگرانی، مغز نیز فعالیت بیشتری پیدا می‌کند و دیدن صحنه‌های ترسناک یا انتظار تماشای صحنه‌های ترسناک، همواره مغز را آماده نگه می‌دارد.

وحشت برای مغز مفید است
کد خبر: 384454
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به اعتقاد دانشمندان فنلاندی، مشاهده فیلم‌های ترسناک می‌تواند فعالیت‌ مغزی انسان را تقویت کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، دیلی‌میل به نقل از نتایج تحقیقات دانشمندان فنلاندی خبر داد، هنگام دیدن فیلم‌های ترسناک مغز انسان همواره خود را آماده می‌کند تا به خطرات واکنش نشان دهد. این کار از 2 روش مختلف انجام می‌گیرد و مناطق خاصی از مغز برای مشارکت در افزایش توانمندی سمعی و بصری در لحظات غافلگیری فعال می‌شوند تا بدن برای مقابله با شدت خطرات واکنش سریع نشان دهد.

دکتر هدسون کیم، متخصص مغز و اعصاب، درباره این موضوع گفت: طی آزمایشی، افراد را در تونل ام‌ارآی جای دادند و از طریق عینک‌های مخصوص فیلم‌های ترسناک برایشان به نمایش درآوردند تا شیوه واکنش مغز را در مواجهه با خطر یا دیدن صحنه‌های غافلگیرکننده ثبت کنند؛ پس در نتیجه‌ی این آزمایش، الگوهای واکنشی انسان‌ها به صحنه‌های مخاطره‌آمیز ترسیم شد.

همچنین بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از این تحقیق، با افزایش میانگین نگرانی، مغز نیز فعالیت بیشتری پیدا می‌کند و دیدن صحنه‌های ترسناک یا انتظار تماشای صحنه‌های ترسناک، همواره مغز را آماده نگه می‌دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها