کد خبر: 384471
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۱۷:۱۶:۰۰
| |

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران:

باید مشارکت مردم در انتخابات را تقویت کنیم

نشست هم‌اندیشی و آمادگی سنجی فرمانداری های استان تهران با موضوع انتخابات با حضور محسنی بندپی استاندار تهران برگزار شد.

باید مشارکت مردم در انتخابات را تقویت کنیم
کد خبر: 384471
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۱۷:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این نشست، ضمن تسلیت به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید سلیمانی و تقدیر از زحمات و تلاش های اعضای ستاد برگزاری انتخابات در حوزه های نظارتی، بازرسی و اجرایی، گفت: در خصوص برگزاری انتخابات مهمترین مسأله ای که در پیش داریم برگزاری به نحو احسن انتخابات است.

وی ادامه داد: ما در برگزاری انتخابات دو وظیفه مهم ذاتی داریم، نخست تامین امنیت انتخابات و دوم تامین سلامت انتخابات است و باید تلاش کنیم تا فرمایش مقام معظم رهبری که رای مردم را حق الناس دانستند، تامین کرده و از آرا مردم صیانت کنیم.

محسنی بندپی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم اهمیت برگزاری باشکوه انتخابات، اظهار داشت: به عنوان مسئولان اجرایی امر انتخابات دو وظیفه کلی هم داریم، اول بحث افزایش مشارکت در انتخابات و بعد هم رقابت در انتخابات است.

وی افزود: یکی از ابزارهایی که می‌تواند مشارکت را افزایش دهد رقابت است و باتوجه به اینکه تعداد کاندیداهایی که در تهران حضور دارند 44 نفر برای هر کرسی است، نشان می‌دهد زمینه برای رقابت در انتخابات فراهم است.

استاندار تهران همچنین بالا بودن مشارکت را یکی از مهمترین وجوه انتخابات برشمرد و تاکید کرد: مشارکت نماد اقتدار ملت ما است و موجب می‌شود تا وحدت، انسجام ملی و همبستگی ما تجلی یابد، از سوی دیگر بالا بودن میان مشارکت مردم در انتخابات در بعد بین‌المللی هم آثاری غیرقابل انکار دارد.

وی ادامه داد: وظیفه دیگری که برعهده داریم نیز تقویت مشارکت مردم در انتخابات است، جریان‌سازی رای اولی‌ها می‌تواند در دستور کار قرار گیرد و ان‌شاءالله تاثیر مناسبی در افزایش میزان مشارکت داشته باشد.

محسنی بندپی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: ویژگی دیگری که اهمیت انتخابات این دوره را بیشتر می‌کند استفاده از دستگاه‌های احراز هویت است،‌ که مانع از رای تکراری می‌شود، حتی می‌توانستیم در این دوره به سمت شمارش الکترونیکی آرا هم برویم اما متاسفانه محقق نشد.

استاندار تهران در پایان گفت: ان‌شاءالله بتوانیم یک انتخابات سالم پرشور و بانشاط داشته باشیم.

در این نشست که با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و معاونین وی برگزار شد، فرمانداران 16 شهرستان استان تهران طی گزارش‌هایی جداگانه، شرحی از اقدامات صورت گرفته با هدف آمادگی هرچه بیشتر برای برگزاری انتخابات را ارایه کردند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها