سرلشکر سلامی در مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید سلیمانی:

حاج قاسم خون بهای آرامش ملت ایران بود/ هشدار سرلشکر سلامی به آمریکا و اسرائیل

فرمانده کل سپاه گفت: ستایش و تکریم ابعاد ویژه شخصیت الهی حاج قاسم فقط در قرآن آمده است.

حاج قاسم خون بهای آرامش ملت ایران بود/ هشدار سرلشکر سلامی به آمریکا و اسرائیل
کد خبر: 384502
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۲۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در مراسم اربعین شهید حاج قاسم سلیمانی که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: امشب میهمان درخشان‌ترین ستاره‌های جاودان عالم هستیم.

او ادامه داد: 40 روز است که رخسار زیبای سردار بزرگ و تکرار نشدنی جبهه مقاومت اسلامی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید ابومهدی المهندس، سردار شهید حسین پورجعفری، پاسدار فداکار و شهید شهروز مظفری، پاسدار جان بر کف اسلام هادی طارمی و پاسدار جوان و رعنای ما وحید زمانی نیا و پس از آن سردار رشید دیگری به نام سردار علی اصغر پاشاپور را ندیده ایم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اما با رخسار معنوی و سیمای ملکوتی و حضور آسمانی آنان در این 40 روز زندگی کردیم و امشب قاسم با زبان اسماعیل با ما سخن گفت.

او افزود: ستایش و تکریم ابعاد ویژه شخصیت الهی حاج قاسم فقط در قرآن آمده است. سلیمانی محصول نماز شب و مصداق بارز آیه محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بود.

سرلشکر سلامی اظهار کرد: دستیابی به ارتفاع و بلندای شخصیت این مجاهد بی نظیر برای بنده امکان پذیر نیست و کلمات هم نمی‌توانند توصیف گر عظمتی شوند که همانند اقیانوسی بی کران در متن عالم جاری شده است و قلب‌ها را تسخیر کرده و جهان را با بعثت و برانگیختگی جدیدی رو به رو کرده است.

او افزود: امشب قاسم با زبان اسماعیل با ما سخن گفت، دستیابی به ارتفاع شخصیت بزرگی مانند حاج قاسم برای، چون منی امکان پذیر نیست و کلمات قابل بیان کردن این عظمت نیست.

او با بیان اینکه شهادت حاج قاسم جهان را با بعثت جدیدی روبرو ساخته است، ادامه داد: خداوند مقام محمود به حاج قاسم بخشید. او تندیس زنده آیه شریفه «محمد رسول الله الذین معه اشدا علی الکفار و رحما بینهم» بود. او آموخته بود که در میدان جنگ اگر کوه‌ها بجنبند، تو نباید بجنبی.

فرمانده کل سپاه گفت: او هرگز به دشمن پشت نمی‌کرد، اما از سوی دیگر برای مومنان خاضع و خاکی بود. بال‌های تواضع او در همه جا باز بود. او چهل و یک سال لباس جهاد را از تن به در نکرد و همواره در حال جهاد بود، او احیاگر مکتب جهاد و شهادت بود.

او ادامه داد: در دوره‌ای که دشمنان می‌گفتند کاری می‌کنیم که همه جوانان از شرق تا غرب عالم شلوار لی و کفش‌های نایک بپوشند، او بر پیشانی جوانان، پیشانی بند‌های «یا زهرا» را بست چرا که او می‌دانست جهاد لباس عزت است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه حاج قاسم نه پشت میز می‌نشست نه در خانه، تصریح کرد: بیابان‌ها او را بیشتر از خیابان‌ها می‌شناختند. هندوکش و دره پنجشیر و بامیان در افغانستان او را بهتر از افغانستانی‌ها می‌شناختند.

او ادامه داد: هرجا مظلومی بود، قاسم و سپاهش آنجا بودند و می‌جنگیدند و سپر بلای امت بودند و مانند مالک اشتر همواره به خیمه دشمن نزدیک بود. همواره تکه کلامش این بود که «فدای شما بشوم»، این صرفاً یک کلمه نبود، بلکه حرف دل او بود تا برای مردم فدا شود. او تکیه گاه و دلنشین بود؛ او رخساره میدانی، ولی فقیه بود و جز به اوامر رهبر عظیم الشأن‌مان به چیز دیگری نمی‌اندیشید.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه هر آنچه اجرا می‌کرد دقیقا همانی بود که رهبرمان فرموده بود، عنوان کرد: او دلداده حضرت زهرا (س) بود و برای خود عالمی داشت که ما را یارای شناخت آن دنیای روحانی نیست.

او افزود: در آخرین پیامک‌های دختر عزیزش به دختر من در نزدیکی‌های شهادت این بود که «بابا 20 روز است نیامده، دلم برای او تنگ شده دعا کنید برگردد»

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه قاسم سلیمانی خون‌بهای آرامش یک ملت بود، عنوان کرد: وقتی او وارد میدان جنگ با صهیونیست‌ها شد، فلسطینی‌ها با سنگ می‌جنگیدند، او کاری کرد که امروز غزه، کران باختری و شمال فلسطین میدان فوران آتش علیه صهیونیست‌ها است؛ به طوریکه دور خود دیوار کشیدند، حاج قاسم اسرائیل را حبس کرده بود.

او افزود: او در میدان جنگ لبنان در برابر صهیونیست‌ها مستقیما در میدان حضور داشت، زندگی در خطر، هنر او بود. او در مدیترانه ایستاد تا مسلمانان در خطر قرار نگیرند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه او سیاست آمریکایی‌ها برای ایجاد خاور میانه جدید را به شکست کشاند، تاکید کرد: حاج قاسم آنقدر قدرت ساخت که اگر صهیونیست‌ها بیخ مرزشان کمی گوش شنوا داشته باشند، زبان پاکستانی‌ها، ایرانی‌ها، حجازی‌ها، لبنانی‌ها و... را خواهند شنید.

او با اشاره به سخنان یک مقام صهیونیست درباره اینکه با آمریکایی‌ها برای زدن ایرانی‌ها در سوریه و عراق تقسیم کار کرده‌ایم، گفت: به آن‌ها می‌گوییم که اشتباه می‌کنید مثل همیشه، به شما می‌گوییم و این کلام با عمل همراه است «دست از پا خطا کنید هر دوی شما را می‌زنیم».

سرلشکر سلامی تاکید کرد: بار‌ها به آن‌ها گفته‌ایم روی آمریکا حساب نکنید، آن‌ها یا دیر می‌رسند یا نمی‌رسند، اگر می‌خواهید حسابی اینگونه باز کنید حتما به دریا نگاه کنید چراکه آنجا نقطه نهایی سکونت شماست.

او تاکید کرد: به سهم خودم به‌عنوان یک سرباز کوچک فدایی ملت، قدم‌های شما را می‌بوسم آنجا که همه آمدید و حاج قاسم و یارانش را به خدا سپردید.

اوادامه داد: شما جهان را غافلگیر کردید و این هنر شما مردم است؛ همانگونه که در بیست و دوم بهمن به دشمن سیلی زدید. بار دیگر در دوم اسفند پای صندوق های رای، موشک ها را به قلب آمریکا و رئیس جمهور تروریست آن شلیک می‌کنید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه سردار قاسم سلیمانی امروز تکثیر شده و جبهه مقاومت سامان جدید و انقلاب نفس جدیدی گرفته است، گفت: آمریکا سیلی خورد اما سیلی بزرگ و نهایی ادامه دارد تا آخرین سرباز آمریکایی از بلاد اسلامی خارج شود و این حقیقت نزدیک است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها