راه اندازی اولین دادسرای انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه

دادستان مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه از افتتاح اولین دادسرای انتظامی این مرکز خبر داد.

راه اندازی اولین دادسرای انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه
کد خبر: 384504
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ۰۸:۲۷:۲۹

اعتمادآنلاین| رئوف، در خصوص تحولات قضائی در مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، گفت: ساختار تازه‌ای در دوره جدید قوه قضائیه در مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه شکل گرفته است که در راستای تکریم ارباب رجوع یعنی همکاران، وکلا، قضات و مردم است.

او افزود: شاکیان خصوصی از وکلا یا کارشناسان مرکز در گذشته مجبور بودند برای ثبت شکایت خود حتماً به تهران بیایند که این امر به ویژه در رابطه با پرونده‌های مربوط به کارشناسی هزینه‌های گزاف و رفت و آمدهای مکرر را به همراه داشت چرا که پرونده‌های کارشناسی در یک جلسه حل و فصل نمی‌شد.

دادستان مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: تمامی این موارد و پیگیری‌های ثبت شکایت مستلزم هزینه و رفت و آمد بود و متأسفانه تعداد زیادی از طرفین پرونده‌ها در این رفت و آمدها دچار حادثه و یا ضرر مادی می‌شدند، در همین راستا سعی کردیم این رفت و آمدها را کاهش دهیم و بیشتر نامه نگاری باشد تا خود استان‌ها موضوع را حل کنند.

رئوف ادامه داد: در حال حاضر در تلاشیم در تمام استان‌ها دادسراهای مربوط به این موضوع را فعال کنیم و از خود استان‌ها افرادی تربیت و در آن مستقر کنیم.

او افزود: به همین منظور فردا اولین دادسرا در استان البرز افتتاح می‌شود.

دادستان مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: با افتتاح این دادسراها، پرونده‌ها ابتدا در استان‌ها بررسی و در صورت لزوم به مرکز ارجاع می‌شود.

او با بیان اینکه این اقدام از رفت و آمدهای غیر ضروری طرفین پرونده می‌کاهد، گفت: موضوع دیگر این است که در حال حاضر در تلاشیم که رسیدگی‌ها را الکترونیکی کنیم که فردی اگر از وکیل یا کارشناس ما شکایت داشت بتواند به صورت الکترونیکی انجام شود تا مراجعه حضوری نداشته باشند در نهایت اگر قاضی تشخیص داد می‌تواند طرفین پرونده را احضار کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها