راه 588 روستا در برف مسدود شد/ کمک رسانی 7 استان به گیلان

معاون رئیس جمهور گفت: گیلان 2500 روستا دارد که به دنبال بارش برف سنگین 588 روستا دچار قطع مسیر شدند و در حال حاضر بازگشایی راه 350 روستا باقی مانده که تا فردا رفع می شود.

راه 588 روستا در برف مسدود شد/ کمک رسانی 7 استان به گیلان
کد خبر: 384562
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۲۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدباقر نوبخت در حاشیه سومین جلسه مدیریت بحران استان گیلان، به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت استان به دنبال بارش برف سنگین پرداخت و اظهار کرد: از ظهر روز گذشته که به استان گیلان سفر کردم تاکنون سه جلسه مدیریت بحران برگزار شده و کلیه دستگاه های ذی ربط جهت رفع مشکل برف در این جلسات شرکت کردند و تصمیمات را اجرایی کردند.

او با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در گیلان جهت رسیدگی به مشکل راه و سپس برق، افزود: استان گیلان سال های سال برف های سنگین را تجربه کرده است، اما آن چیزی که موجب شد برف 98 نگرانی ایجاد کند، قطع گسترده برق و آب مردم در شهرها و روستاهای استان بود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نشستن برف سنگین بر روی کابل های برق سبب پارگی و قطع برق شده است، خاطرنشان کرد: برای مرمت خطوط توزیع نیازمند راه هستیم لذا با دستور وزیر راه و شهرسازی تلاش شد تا امروز همه راه های اصلی و فرعی استان بازگشایی شود.

نوبخت با اشاره به حضور اکیپ های پشتیبان از هفت استان در گیلان، یادآور شد: با حضور نیروهای کمکی بازگشایی راه های روستایی با شدت ادامه دارد. البته در گیلان راه های بین مزارع نیز وجود دارد، اما اولویت راهداران رفع انسداد محورهای اصلی و فرعی که شامل راه های درون شهری و برون شهری است، می باشد.

او از رصد کلیه محورهای بین شهری استان طی امروز از طریق بالگرد خبر داد و عنوان کرد: گیلان 2500 روستا دارد که به دنبال بارش برف سنگین 588 روستا دچار قطع مسیر شدند و در حال حاضر بازگشایی راه 350 روستا باقی مانده که تا فردا رفع می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حضور 470 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین استان های همجوار در گیلان، گفت: از یک میلیون و 467 هزار مشترک برق در گیلان 250 هزار مشترک دچار خاموشی شدند که در حال حاضر به 20 هزار مشترک رسیده و تا پایان شب به زیر 20 هزار خواهد رسید.

او با بیان اینکه از 710 هزار مشترک آب شهری گیلان 64 هزار مشترک آب نداشتند، اضافه کرد: هم اکنون 505 مشترک آب ندارد که تا فردا وصل می شود، اما 34 هزار مشترک از 320 هزار مشترک آب روستایی با قطع آب مواجه هستند و یا افت فشار آب دارند که به محض برقراری برق، مشکل آب حل می شود.

نوبخت ضمن قدردانی از پیمانکاران بخش خصوصی جهت حضور در گیلان و کمک رسانی به مردم، یادآور شد: هلال احمر استان نیز طی امروز 12 سورتی پرواز به کوهپایه ها و مناطق صعب العبور جهت آذوقه رسانی انجام داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها