ایرج حریرچی:

خیریه‌ها باید در مسیر افزایش بقا و کیفیت زندگی حرکت کنند

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که خیریه ها پول خیرین را هزینه می کنند و باید بسنجند و در جایی هزینه کنند که افزایش بقا و کاهش مرگ و میر دهد و یا کیفیت زندگی افزایش دهد.

خیریه‌ها باید در مسیر افزایش بقا و کیفیت زندگی حرکت کنند
کد خبر: 384588
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ۱۱:۱۱:۳۸

اعتمادآنلاین| ایرج حریرچی در هفدهمین مجمع خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا بیان کرد: در سال 96 مردم ایران از درآمدهای خودشان یا درآمدها دولت 137 هزار میلیارد صرف سلامت کردند. یعنی 8/5 درصد تولید ناخالص کشور صرف سلامت شده یعنی از هر 12 تومانی که ایرانی ها خرج کردند یک تومن آن در حوزه سلامت بوده است. اگر خیریه‌ها بخواهند یک درصد از این هزینه ها را تامین کنند نیاز به مبلغ بالایی است.

او در ادامه اظهار کرد: در کشورها اروپا غربی و آمریکا شمالی خیریه ها بین 7 الی 14 درصد هزینه ها درمان را بر دوش دارند. مسئله دیگری که حائز اهمیت است هزینه کرد منابع است. بنده اگر از پول خودم برای کسی هزینه می کنم یا برای درمان بیماری فرد دیگری می توانم هر تصمیمی بگیرم اما خیریه ها پول خیرین را هزینه می کنند و باید بسنجند و در جایی هزینه کنند که افزایش بقا و کاهش مرگ و میر دهد و یا کیفیت زندگی را افزایش دهد.

معاون کل وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: داروی شیمی درمانی را که پزشکی تجویز کرده اما می دانیم نتیجه ندارد نباید در این مسیر هزینه کنیم. باید پزشک را توجیه کنیم که این داروها را تجویز نکنند و مریض را توجیه کنیم که درخواست نکنند.

اعتماد مردم به پزشک اینگونه است که به هرچه بگوید ایمان دارند.

او در پایان افزود: خیریه‌ها موظف هستند هزینه ها را در جایی صرف کند که درمان موثری داشته باشد. بعضی از اقداماتی که می کنیم باید نتایج آن را اندازه گیری کنیم. ما به افرادی که مبتلا به افسردگی هستند می گوییم بیا برویم تفریح؛ ثابت شده اون فرد اصلا انرژی ندارد و گردش عادی برای او مضر است. هر مداخله فرهنگی را باید سنجید. خیریه ها عین خیر هستند و سرمایه‌ها عظیمی هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها