سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین:

آرژانتین و مردمش نیاز به قهرمانی دارند

سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین اعلام کرد آبی سلسته به قهرمانی نیاز دارد و مردم کشورش نیز این انتظار را دارند.

آرژانتین و مردمش نیاز به قهرمانی دارند
کد خبر: 384614
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ۱۲:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| لیونل اسکالونی در دفتر نشریه آس حاضر شد تا درباره دوران مربیگری‌اش، تیم ملی فوتبال آرژانتین و لیونل مسی صحبت کند. آلبی سلسته خود را برای مقدماتی جام جهانی 2022 قطر آماده می‌کند و کوپا آمه‌ریکا 2020 را پیش رو دارد. سرمربی تیم ملی آرژانتین از فشاری که رویش است آگاه است. او در این رابطه گفت: شانس این را داشتیم که با این گروه کمی فشار را کم کنیم. این تغییر نیاز بود که بازیکنان جوان را به تیم بیاوریم. به همین خاطر مردم شرایط را درک کردند. با این حال زمانی که در کوپاآمه‌ریکا رقابت می‌کنید مردم خواهان پیروزی هستند. ما به برزیل رفتیم و با وجود این که حس خوبی ایجاد کردیم اما فاتح این جام نشدیم. آرژانتین نیاز به قهرمانی دارد.

سرمربی آرژانتینی افزود: تیم ملی 10 تا 12 سال از بازیکنانی همچون آنخل دی ماریا، سرخیو آگوئرو و لیونل مسی برخوردار بود که برای تیم ملی خیلی کارها انجام داده بودند. با این حال هیچ جامی را فتح نکرده بودند. این تغییر بزرگ را ایجاد نکردم تا ببینم آن ها توانایی بازی کردن در تیم ملی را دارند یا نه.

او در ادامه اظهار کرد: من 50 بار به تیم ملی دعوت شدم و تنها هفت بار به میدان رفتم. از دعوت شدن به تیم ملی خسته شدم. جایی در تیم نداشتم چون شرایط مانند بازی کردن در تیم های باشگاهی نبود و در آنجا باید با بهترین ها بازی می‌کردم.

اسکالونی در رابطه با هدایت مسی گفت: من این موضوع را یک نکته مثبت نگاه می کنم. نمی گویم مسی دوست من است اما او را می شناسم. خیلی خوب او را می شناسم اما برای ما یک بازیکن مانند دیگر بازیکنان است. با او متفاوت رفتار نمی‌کنم. در بازیهایی که حضور نداشته به خاطر محرومیت بوده است. گاهی اوقات من تصمیم گرفته ام که در یک اردو نباشد چون برای بازیکنان جوان تر ملی پوش بهتر بود.

سرمربی تیم ملی آرژانتین افزود: پائولو دیبالا و مسی برابر شیلی 30 دقیقه خوب بازی کردند تا این که لئو را اخراج کردند. با این حال دوباره این کار را تکرار کردیم و دو تا سه مهاجم وارد زمین شدند اما نمی توانیم با چهار مهاجم بازی کنیم. اکنون ما لائوتارو مارتینس، آگوئرو، مسی و دیبالا را در اختیار داریم. انتخاب بازیکنان برای اعلام ترکیب سخت است چون خیلی از بازیکنان بیرون می‌مانند. امروز هیچ تیمی در جهان با پنج مهاجم بازی نمی‌کند. حتی بازی کردن با چهار مهاجم نیز سخت است. یک ساختار وجود دارد. می‌توانید بازیکنی را در اختیار داشته باشید که دوندگی ندارد اما نمی‌توانید اجازه دهید دومین بازیکن هم چنین کاری کند.

یکی از نقاط قوت تیم ملی آرژانتین قدرت تهاجمی اش است. با این حال سرمربی آرژانتینی تعادل را ترجیح می دهد. او در این رابطه گفت: ما برابر برزیل در کوپا آمه ریکا با آگوئرو، مارتینس و مسی بازی کردیم. این ترکیب کمی باعث ترس تیم حریف می شد. باید مراقب بود. تیته (سرمربی تیم ملی برزیل) آن را به من گفت اما تیم حریف با این ترکیب می تواند تو را به دردسر بیندازد. به همین خاطر از یک طرف خوب است و از یک طرف بد. باید تعادل داشت. به نظرم پست مسی مهاجم وینگر راست است و پشت سر دو مهاجم نوک باید قرار داشته باشد. او در این پست راحت تر کار می کند. برای دو بازی مقدماتی جام جهانی در تیم ملی او خواهد بود. البته در دیدار نخست برابر اکوادور به دلیل محرومیت حضور نخواهد داشت.

باشگاه بارسلونا خواهان امضای قرارداد با مارتینس است. اسکالونی درباره این علاقه مندی گفت: خوب نیست که من این حرف را بزنم اما اگر به دنبال یک مهاجم هستید و سن و عملکردش را در نظر دارید به کیلیان ام‌باپه می‌رسید که همه باشگاه‌ها خواهانش هستند. با این حال مارتینس در یک تیم بزرگ (اینتر) بازی می‌کند و امضای قرارداد با او آسان نیست.

قهرمانی در کوپا آمه ریکا رویای اسکالونی و مردم آرژانتین است. سرمربی آلبی سلسته گفت: امیدواریم به بالاترین جایگاه دست یابیم اما نمی‌توانیم هیچ قولی بدهیم. پنج تیم در آمریکای جنوبی هستند که می توانند در هر شرایطی رقابت کنند. آرژانتین، برزیل، شیلی، اروگوئه و کلمبیا بهترین‌ها هستند. این نکته را نباید فراموش کرد که در یک بازی هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد. من شانس بازی کردن در مرحله مقدماتی جام جهانی را داشتم و می‌دانم که خیلی سخت است. مردم در اروپا خیلی سخت می‌توانند این موضوع را درک کنند اما آن طور که ساده به نظر می رسد نیست. در آنجا می‌گویند آرژانتین، برزیل و اروگوئه در جام جهانی خواهند بود اما این چنین نیست چون انتخابی جام جهانی خیلی سخت است.

اسکالونی در پایان به زین الدین زیدان و فوتبال اسپانیا اشاره کرد و گفت: زیدان مانند سرمربیان ایتالیایی است. زمانی که نیاز به تغییر باشد هرگز در آن اشتباه نمی کند. بهتر از هر کسی بازی را می بیند. من زیدان را دوست دارم. می تواند مانند همه ما در شروع اشتباه کند اما زمانی که دست به تعویض می زند حریفش را به دردسر می اندازد. زیدان کارشناس بزرگی است که آن از همه مهمتر است. امیدوارم روزی بتوانم در اسپانیا به مربیگری بپردازم. این کشور بیش از همه به من هویت داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها